شناسهٔ خبر: 38462084 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رشد چشمگیر مصرف مواد مخدر دارویی در سراسر آمریکا

خبرگزاری میزان- نتایج یک مطالعه نشان می دهد مصرف مواد مخدر دارویی مانند متامفتامین و فنتانیل در سراسر آمریکا رشد چشمگیری داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نمونه‌ های آزمایش بیش از یک میلیون شهروند آمریکایی که در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ گرفته شده، نشان می‌دهد که مصرف مواد مخدر دارویی «مفتامین»، ۶ برابر شده است.

نمونه‌ ها نشان از آن دارد که مصرف این ماده مخدر از ۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۳ به حدود ۸.۴ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

«اریک داوسون»، سرپرست تیم Millennium Health در سن دیگو می‌گوید، از سال ۲۰۱۳ مصرف مواد مخدر دارویی فنتانیل در سراسر آمریکا بیش از ۴ برابر شده است.
 
در سال ۲۰۱۳ تقریباً بیش از ۱ درصد از نمونه‌ها برای ماده مخدر فنتانیل مثبت گزارش شد که این میزان در سال ۲۰۱۹ به حدود ۵ درصد رسید.

نکته قابل توجه آن است که مواد مخدار «فنتانیل» اغلب با سایر دارو‌های غیر مجاز ترکیب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش یو اس نیوز، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ نمونه‌ های آزمایشی که برای مواد مخدر دارویی «فنتانیل» مثبت اعلام شد همچنین برای مواد مخدر «متافتامین» مثبت بوده که تقریباً ۱۴ برابر افزایش داشته است.

تیم تحقیقاتی داوسون همچنین در این مطالعه دریافتند که در این بازه زمانی مصرف مواد مخدر هروئین و کوکائین نیز بیش از ۶ برابر شده اند.

بر اساس این مطالعه که در این ماه منتشر شد حاکی از آن است که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد «متامفتامین» ممکن همچنان در سراسر آمریکا ادامه یابد.
 

یکی از پزشکانی که در خصوص اپیدمی مصرف مواد مخدر و سوء مصرف آن مطالعه می‌کند گفته است که این آمار هشدار دهنده است.

«رابرت گلاتر» در نیویورک می‌گوید، «ما در مورد خطرات جدی و کُشنده صحبت می‌کنیم، بیمارانی که ممکن است دچار حملات قلبی، سکته مغزی یا خونریزی مغزی شوند.»

به گفته وی، سوء مصرف مواد مخدر دارویی می‌تواند منجر به اضطراب، بی خوابی، اعتیاد، اختلالات خلقی، روان پریشی و رفتار خشونت آمیز شود؛ مصرف این نوع از دارو‌ها می‌تواند همچنین توهم زا باشد؛ در بعضی موارد علائم روانی این نوع از داروها ممکن است برای ماه‌ ها و یا حتی سال‌ها پس از قطع مصرف بر روی بدن باقی بماند.

در حال حاضر داده‌های موسسه ملی آمریکا نشان می‌دهد که سوء مصرف «متامفتامین» در مناطق غربی آمریکا شیوع پیدا کرده است.
 
در حدود ۷۰ درصد از سازمان‌های اجرای قانون محلی در این مناطق آمریکا اعلام کردند که مصرف مواد مخدر دارویی «متامفتامین» بیشترین خطر را برای شهروندان ایجاد می‌کند.
 
به گفته پزشکان مواد مخدر دارویی «فنتانیل» ۵۰ تا ۱۰۰ برابر قوی‌تر از «مورفین» است.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما