شناسهٔ خبر: 38462082 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هشدار دادستان قزوین به شایعه پراکنان در مورد ویروس کرونا

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب قزوین با توجه به انتشار برخی اخبار غیرموثق در خصوص تعداد مبتلایان به این ویروس در استان، به شایعه پراکنان ویروس کرونا در فضای مجازی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد قاسمی با توجه به انتشار اخباری در خصوص مبتلایان ویروس کرونا در استان قزوین گفت: برخی اخبار غیرموثق در فضای مجازی در خصوص تعداد مبتلایان ویروس کرونا در استان منتشر شده که تاکنون هیچ کدام از این اخبار از سوی دستگاه های متولی تایید نشده و دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز طی اطلاعیه ای وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان را رد کرده است.

وی افزود: دادستانی قزوین تمامی اخبار و گزارشات مربوط به این ویروس و مبتلایان آن را از باب حفظ حقوق عامه به دقت رصد می کند و خواستار اطلاع‌رسانی دقیق، به موقع و شفاف توسط دستگاه های متولی به منظور جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق و شایعات می باشد. لذا ضروری است مردم شریف استان نیز به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از مجاری قانونی و رسانه های رسمی و معتبر دنبال کنند.

قاسمی در ادامه با هشدار به شایعه پراکنان تاکید کرد: انتشار اینگونه شایعات موجب تشویش اذهان عمونی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه می شود و آرامش و آسایش عمومی را خدشه دار می کند. ضمن اینکه انتشار این اخبار بر اساس قانون، نشر اکاذیب و جرم می باشد.

دادستان مرکز استان قزوین اظهار داشت: با توجه سرعت به شیوع ویروس کرونا، ضروری است دستگاه های متولی، صدا و سیما و سایر رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی از اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از ابتلاء به این ویروس اقدام کنند و نکات بهداشتی صحیح و علمی را به مردم آموزش دهند و آحاد جامعه نیز این موارد را رعایت کنند.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه ای از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، سینماها و برخی اماکن عمومی، ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی و... حرکت خوبی بوده و لازم است این اقدامات استمرار داشته و توصیه می شود مردم نیز در روابط اجتماعی و فعالیت های روزانه خود دقت کافی داشته و از عبور و مرور غیر ضرور در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنند.

محمد قاسمی در پایان هشدار داد: متاسفانه با انتشار اخبار شیوع این بیماری، افرادی سودجو و فرصت طلب اقدام به احتکار برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده و... نمودند که شهروندان با کمبود این اقلام مواجه شدند و به این افراد هشدار داده می شود که موضوع در دستور کار قرار دارد و برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما