شناسهٔ خبر: 38462023 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمهور تونس: تنها قدس می تواند پایتخت فلسطین باشد

تهران - ایرنا - «قیس سعید» رییس جمهوری تونس دوشنبه شب پس از دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در کنفرانس خبری مشترک با وی گفت: پایتخت فلسطین تنها قدس می تواند باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آلمان، رییس جمهوری تونس گفت: مساله فلسطین تا زمانی که مردم فلسطین تحت ظلم قرار داشته باشند در اولویت قرار خواهد داشت.

وی افزود: فلسطین برای فلسطینیان است و تنها قدس شریف می تواند پایتخت فلسطین باشد.

سعید همچنین با کنایه به طرح "معامله قرن" دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت: فلسطین زمین یا باغ نیست و مشمول قانون املاک و مستغلات نمی شود. ما تنها از حق دفاع می کنیم.

رییس جمهوری تونس به اوضاع لیبی نیز پرداخت و گفت که کشورش برای حل بحران لیبی از دومین نشست سران قبایل لیبی میزبانی خواهد کرد.

وی همچنین گفت: ایده میزبانی از سران قبایل لیبی را از تجربه صلح افغانستان گرفته است که سران قبایل افغان برای تدوین قانون اساسی این کشور گردهم آمدند.

در مقابل نیز امیر قطر به روابط دو کشور پرداخت و گفت: در دیدار با رییس جمهوری تونس درباره گسترش روابط در حوزه های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و سرمایه گذاری گفت و گو کرده است.

قطر در میان کشورهای عربی بیشترین سرمایه گذاری را در تونس انجام داده است و از متحدان اصلی این کشور پس از سرنگونی حکومت "زین العابدین بن علی" در سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار می آید.

برچسب‌ها:

نظر شما