شناسهٔ خبر: 38461935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بغداد و ریاض همکاری در زمینه شبکه‌های برق و شهرک‌های صنعتی را بررسی کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزرای خارجه عراق و عربستان همکاری دو کشور در زمینه اتصال شبکه های برق و احداث شهرک های صنعتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «محمد علی الحکیم» و شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزرای خارجه عراق و عربستان سعودی با یکدیگر دیدار کرده و به بررسی مسائل مختلفی پرداختند که مهم ترین آنها سازوکار تقویت روابط میان دو کشور بوده است.

بنا بر آن چه در بیانیه الصحاف آمده، وزرای خارجه عراق و عربستان در این دیدار با حضور هیئت های همراه خود، ضمن تاکید بر پیشبرد توافقنامه های منعقد شده میان دو کشور، همکاری دو جانبه در زمینه سیاسی برای ایجاد همگرایی در قبال مسائل منطقه، تقویت همکاری اقتصادی در زمینه احداث شهرک های صنعتی و اتصال شبکه های برق و همچنین پشتیبانی متقابل از محیط سرمایه گذاری و تشویق بازرگانان خواهان ثبات اوضاع برای آغاز سرمایه گذاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین تاکید کرد که الحکیم و بن فرحان ضمن بررسی ایجاد تنوع در درگاه های اقتصادی غیر نفتی میان دو کشور، در رابطه با طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا برای سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» و امنیت منطقه و خلیج فارس و امنیت دریانوردی در آن نیز تبادل نظر کردند.

الصحاف در پایان این بیانیه نیز آورده که وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای سعودی خود، طرح کشورش مبنی بر دعوت از وزرای خارجه کشورهای همسایه برای دیدار و رایزنی را بار دیگر مطرح کرده و خاطر نشان ساخته که این دعوت در راستای نشست روسای مجالس جهان عرب در عراق است که پیشتر «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور خواهان برگزاری آن شده بود.

در همین حال، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز در گزارشی ضمن اعلام این که بن فرحان و الحکیم در حاشیه چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) در مقر شورا در شهر ژنو در شرق سوئیس با یکدیگر دیدار کردند، تاکید کرد که در این دیدار روابط میان دو کشور و راه های تقویت چشم اندازهای همکاری مشترک به همراه تحولات مربوط به مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

اخبار اصلی را در واع و واس ببینید

نظر شما