شناسهٔ خبر: 38461924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس مسائل دینی:

ازدواج یکی از مهمترین عوامل ایجاد آرامش در زندگی انسان است

حجت الاسلام فرحزاد گفت:ازدواج یکی از مهمترین عوامل کسب آرامش در زندگی انسان است و این آرامش به سبب مودت و محبتی است که خداوند متعال پس از ازدواج بر دل زوجين حاکم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حبیب الله فرحزاد» شامگاه (۵ اسفند) در جمع زوج های دانشجو در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه خوشبین بودن و نگرش مثبت همسران نسبت به مسائل و اتفاقاتی که در زندگی مشترک رخ می دهد موجب پایداری و تحکیم هر چه بیشتر پایه های زندگی مشترک می شود، افزود:ازدواج یکی از مهمترین عوامل کسب آرامش در زندگی انسان است و این آرامش به سبب مودت و محبتی است که خداوند متعال پس از ازدواج بر دل زوجين حاکم می‌کند.

 

این کارشناس مسائل دینی مفهوم مودت را در مرتبه ای بالاتر از محبت و کامل تر از آن معرفی و اظهارداشت: محبت ممکن است در قلب همسران باشد اما به زبان نیاید اما مودت، نوعی از محبت است که بر قلب و زبان و تمام جوارح انسان جاری می شود و پنهان شدنی نیست لذا در زندگی که مودت بر آن حاکم باشد بهترین و پایدارترین نوع ارتباطات همسران را شاهد خواهیم بود.

 

وی تاثیر اظهار علنی محبت در تقویت روحیه همسران و نیز ضرورت ملایمت و لطافت آنان در رفتار های متقابل را نیز یادآور شد و گفت: زوجينی که محبت خود را آشکارا بیان می کنند روحیه و انگیزه همسر خود را برای بهتر بودن تقویت می کنند.

 

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد:نرمی و لطافت در رفتار ایشان زمینه ساز مهر و محبت بیشتر در بین اعضای خانواده خواهد بود، پیامبر اکرم (ص) در این خصوص می فرمایند: بهترین شما کسی است که نسبت به خانواده خود بهتر رفتار کند.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه همه افراد دارای اشکالات و نقایصی در رفتار و گفتار خود هستند و نباید به شکل مطلق درباره آنها قضاوت کرد، افزود: در زندگی مشترک اغلب مسائل و اتفاقاتی وجود دارد که اگر با نگاه خوشبینانه و نگرش مثبت آنها را ببینیم، نه تنها مشکل تلقی نمی شوند بلکه استحکام بخش زندگی مشترک نیز خواهند بود اما اگر چنین نگاهی وجود نداشته باشد، به چالش هایی بزرگتر تبدیل خواهند شد.

پایان پیام/ 483

نظر شما