شناسهٔ خبر: 38461887 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انگلیس خواستار تجدیدنظر فوری اسرائیل درباره شهرک‌سازی در قدس شد

لندن- ایرنا- وزارت خارجه انگلیس ضمن محکوم کردن تصمیم مقام‌های رژیم صهیونیستی برای احداث واحدهای مسکونی جدید در قدس اشغالی، خواستار تجدیدنظر فوری در این خصوص شد.

صاحب‌خبر -

در این بیانیه که یک نسخه آن روز دوشنبه در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، آمده است؛ انگلیس تصمیم (رژیم) اسرائیل را برای احداث یک هزار و ۷۷ واحد مسکونی در «گیوات هاماتوس» واقع در جنوب قدس و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در «حار حوما» را محکوم می‌کند.  

این بیانیه می افزاید؛ شهرک سازی در این مناطق «بسیار حساس» ماندگاری طرح تشکیل دولت فلسطین با پایتخت قدس شرقی را تضعیف می‌کند.

بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس تصریح می‌کند که موضع دولت انگلیس در رابطه با شهرک سازی (اسرائیل) کاملاً مشخص است: «این اقدامات بر اساس قوانین بین‌المللی غیر قانونی است و به تلاش‌های دوباره برای از سرگیری مذاکرات صلح آسیب می‌زند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اول اسفند گفته بود که در حال بررسی طرح احداث ۳ هزار خانه جدید برای یهودیان در نزدیکی قدس شرقی است. این طرح در گذشته به دلیل مخالفت‌های بین المللی متوقف شده بود.

نتانیاهو وعده داده که شهرک‌های یهودی نشین در مناطق اشغالی کرانه باختری رود اردن و دره اردن را که بخشی از طرح صلح پیشنهادی دونالد ترامپ است به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه خواهد کرد.  

رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۸ بهمن‌ماه همراه با نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به معامله قرن اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

ترامپ همچنین دو هفته پیش از انتخابات پارلمانی فروردین ماه رژیم صهیونیستی، با امضای سندی حاکمیت این رژیم بر بلندی های جولان که در جنگ ۱۹۶۷میلادی اشغال شده بود را به رسمیت شناخت.

اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در این زمینه، خشم جامعه مسلمانان و اعراب را برانگیخت و با واکنش های منفی جامعه جهانی روبرو شد.

برچسب‌ها:

نظر شما