شناسهٔ خبر: 38461864 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

منبع عراقی: تشکیل دولت به معنای آغاز کار اخراج آمریکاست

یک منبع عراقی می‌گوید، تشکیل دولت جدید و تکمیل ساختار الحشد الشعبی به معنای آغاز کار برای اخراج آمریکا از خاک عراق است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

یک منبع عراقی می‌گوید تکمیل کار تشکیل دولت جدید و تکمیل ساختار الحشد الشعبی، به معنای آغاز مرحله جدید است. 

اخبار بین الملل- لبنان به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد نوشت:‌ عنوان مرحله جدید، قرار دادن دستور اخراج نیروهای آمریکایی از عراق روی میز و در دست اجراست.

این منبع عراقی توضیح داد که این تصمیم بخشی از طرحی سیاسی و میدانی است که رهبری مقتدی الصدر برای این طرح، پویایی خاصی به آن بخشیده است. 

قرار است جلسه پارلمان عراق برای رأی اعتماد به دولت جدید این هفته برگزار شود. «حسن الکعبی» معاون اول پارلمان عراق، روز یکشنبه (دیروز)، اعلام کرد که جلسه رای اعتماد به کابینه وزاری «محمد توفیق علاوی» روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

کشور عراق مدتی است که درگیر مسئله انتخاب وزیران است. محمد توفیق علاوی یازدهم بهمن از طرف «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از پارلمان درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه‌اش جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

در همین خصوص، رهبر جریان « الصدر » هم هشدار داده که اگر جلسه پارلمان در هفته جاری برگزار نشود و چنانچه انتخاب‌ اعضای کابینه بی‌طرفانه نباشد،‌ از مردم خواهد خواست که میلیونی به خیابان‌ها بریزند.

پس از آنکه آمریکا اقدام به ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی اقدام کرد و و چند روز قبل از آن به پایگاه کتائب حزب الله در شهرستان القائم الانبار حمله کرد و در نتیجه آن ۲۸ نفر از نیروهای این گروه به شهادت رسیدند،‌ خشم عراقی‌ها از ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق بیش از پیش برانگیخته شد.

 پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رأی داد. اکنون گروه‌های مقاومت عراق خواهان آن هستند که دولت جدید این موضوع را با جدیت دنبال، و مصوبه پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکایی را اجرایی کند.

 

نظر شما