شناسهٔ خبر: 38461834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

30 زخمی براثر حمله یک خودرو به مردم در آلمان

صاحب‌خبر -

دست کم ۳۰ نفر در رژه کارناوالی در آلمان توسط یک خودرو زیر گرفته شدند و گزارش‌های محلی این اقدام را عمدی توصیف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت حداقل ۳۰ نفر بر اثر حرکت یک خودروی ناشناس به سمت جمعیت در کارناوالی در شهر ولکمارسن مجروح شده‌اند.

با توجه به حضور کودکان در این کارناوال، پلیس در حال کار بر روی این مسئله که آیا این یک تصادف غیر عمدی و یا "یک عمل عمدی" بوده، است.

پلیس اعلام کرده که راننده این خودرو دستگیر شده است. چندین کودک در بین مجروحان این رژه کارناوالی در ولکمارسن، در حدود ۲۸۰ کیلومتری جنوب غربی برلین به چشم می‌خورند.

روزنامه آلمانی بیلد گزارش داده است که در حدود یک سوم از مجروحان این حادثه به شدت صدمه دیده‌اند، اگرچه تعداد دقیق مجروحین توسط مقامات تأیید نشده است.

هنینگ هین، سخنگوی پلیس گفته است که مقامات "به فرض اینکه این یک اقدام عمدی بوده است" هنوز خبری رسمی درباره‌ی این موضوع منتشر نکرده‌اند.

هین گفت: "ده ها زخمی وجود دارد که در میان آن ها برخی به طور جدی آسیب دیده‌اند و متأسفانه در میان مجروحین کودکان نیز به چشم می‌خورند."

این حادثه در حین برگزاری کارناوال "Rosenmontagszug" که یک رژه آلمانی است و روز دوشنبه در شهرهای سراسر کشور برگزار می‌شده است، رخ داد.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که کمتر از یک هفته از حمله‌ی یک فرد مسلح در هانائو آلمان در نزدیکی فرانکفورت در یکی از بدترین حملات نژادپرستانه در آلمان پس از جنگ جهانی دوم می‌گذرد که جان ۱۱ نفر از جمله خود او را به کام مرگ کشاند.

برچسب‌ها:

نظر شما