شناسهٔ خبر: 38461804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شروط حفتر برای مذاکره با دولت وفاق ملی

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، شروطی را برای گفت وگو با دولت وفاق ملی تعیین کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در ارتباط با تلاش‌های نهادهای بین‌المللی و کشورهای مختلف جهان برای پایان دادن به بحران لیبی از طریق سیاسی گفت: فرمانده کل ارتش ملی لیبی شرایطی را برای ورود به گفت وگو با دولت وفاق ملی تعیین کرده‌ است که از جمله آنها می‌توان به مبارزه با گروه‌های تروریستی، خروج نظامیان ترکیه  و جنگجویان سوری از لیبی تحت نظارت سازمان ملل اشاره کرد.

اخبار بین الملل- سرهنگ احمد المسماری که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، اظهار داشت: این شرایط شامل جمع آوری سلاح و جنگ افزارهای ترکیه و پایگاه‌های این کشور در بندر مصراته ( 200 کیلومتری طرابلس ) و فرودگاه معیتیقه (حومه پایتخت) می‌شود.

وی تصریح کرد: باید اقدامات فوری برای منحل کردن سازمان‌های شبه نظامی انجام شود و رئیس جمهور ترکیه هر روز سخنانی در خصوص لیبی بیان نکند.

المسماوی گفت: هر پایگاه نظامی که متعلق به کشورهای بیگانه در لیبی باشد، توسط ارتش ملی مورد هدف قرار می‌گیرند.

وی با رد دعوت دولت وفاق ملی از آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی در لیبی گفت: ما مخالف دعوت از بیگانه برای حمایت از دولت وفاق ملی هستیم.

وزیر کشور دولت وفاق ملی در گفت وگو با پایگاه خبری بلومبرگ از آمریکا دعوت کرد به منظور مقابله با نفوذ روسیه در آفریقا، پایگاه نظامی در لیبی ایجاد کند.

روسیه به همراه عربستان ، امارات و مصر از نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

نیروهای وابسته به ژنرال حفتر از فروردین گذشته به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به طرابلس حمله کرده و چندماهی است که کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی برای پایان دادن به بحران این کشور فعال شده‌اند.قرار است مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به بحران لیبی فردا در ژنو تحت نظارت سازمان ملل انجام شود.

 

نظر شما