شناسهٔ خبر: 38461748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

آمریکا مدعی کشف واکسن «کرونا» شد

دانشمندان آمریکایی ادعا می کنند که شرکت مهندسی ژنتیک ایالت تگزاس موفق به کشف واکسن ویروس کرونا (corona) شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از دیلی میل، آن ها اعلام کردند که پیشرفت جالبی در ساخت واکسن (vaccine) کرونا داشته اند و در حال آزمایش این واکسن آغاز بر موش ها و حیوانات و در مرحله بعد انسان هستند.

دانشمندان گرفکس – هوستون ایالت تگزاس این موضوع را تأیید کرده اند این درحالی است که پژوهشگران انگلیسی از آزمایش واکسن خود بر حیوانات آزمایشگاهی خبر داده بودند.

ویروس کرونا اینک تبدیل به چالشی جهانی شده و فیلسوفان بیشماری از سرتاسر جهان در حال کار شبانه روزی برای ساخت واکسن این ویروس هستند.

اکثر واکسن های ساخته شده دارای ویروس ضعیف شده اند که شکل غیرفعال پاتوژن را دارد تا به پژوهشگران آسیب نرساند.

پژوهشگران با ایجاد نقشه سه بعدی بر ویروس تغییراتی بر ساختار آن ایجاد کرده اند. شرکت گرفکس برای ساخت واکسن کمک مالی بالغ بر ۱۸.۹ میلیون دلار ارائه کرده است. اینک واکسن بر حیوانات تست شده و در مرحله نخست و جدی آزمایشات بالینی بر انسان در دو مرحله تزریق صورت ميگیرد و در نهایت با تأیید به تصویب سازمان غذا و دارو در خواهد آمد.

سفیر چین در روسیه: به موفقیت‌هایی در تولید واکسن کرونا رسیده‌ایم

مسکو - ایرنا - سفیر چین در روسیه مدعی شد که متخصصان این کشور به یافتن ویروس کرونای جدید خیلی نزدیک شده اند که قادر است سیستم دفاعی بدن انسان را در مقابل این بیماری تقویت کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ژانگ هان هیو» دوشنبه شب در مسکو با بیان این مطلب افزود: پکن اطمینان دارد که بیماری کرونا به زودی به پایان خواهد رسید.

وی وعده داد که بزودی در تمام استان‌های چین به جز مرکز شروع این بیماری، وضعیت به حالت عادی بازگردد.

این دیپلمات چینی این را هم گفت که در بیشتر استانها و شهرهای چین طی ۱۸ روز متوالی میزان شیوع ویروس کاهش یافته است.

سفیر چین خاطرنشان کرد: دانشمندان چینی قبلاً واکسنی ایجاد کرده اند که ایمنی بدن انسان به کروناویروس را تقویت می کند هر چند که هنوز این واکسن نیاز به کار بیشتر دارد.

براساس گزارش تاس از پکن، زو نانپینگ معاون وزیر علوم و فناوری چین نیز گفته است که آزمایشات بالینی واکسن کرونای جدید زودتر از دو ماه دیگر در این کشور آغاز می شود.

نظر شما