شناسهٔ خبر: 38461684 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

باقرزاده: سابریست‌ها برای کسب سهمیه المپیک واقعا سختی کشیدند

آتنا خلیلی

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: تیم سابر ایران برای رسیدن به کسب سهمیه المپیک واقعا سختی کشید و تا المپیک هر مسابقه ای بخواهند بروند حتما اعزام می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

فضل اله باقرزاده در گفت و گو با  ایسنا درباره کسب سهمیه المپیک شمشیربازی در اسلحه سابر بیان کرد: بازیکنان ما واقعا سختی کشیدند تا به این سهمیه برسند از این رو هر چقدر از آنها تقدیر کنیم باز هم کم است. سیستم کسب سهمیه المپیک در اکثر رشته ها سخت است اما شمشیربازی از همه سخت تر است و در چنین شرایطی  فقط باید انگیزه آنها را بالا نگه داشت تا به همین روند ادامه بدهند.

باقرزاده در اپسخ به این پرسش که برنامه های تیم تا المپیک به چه صورت است، تصریح کرد: تیم سابر هر برنامه ای تا آغازالمپیک داشته باشد اجرایی می کنیم و این را به خودشان هم گفته‌ایم نگران نباشند. ما باید برای بهتر شدن رنکینگ خود تلاش کنیم تا در المپیک قرعه مناسب داشته باشیم. همچنین مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی مادرید را هم داریم و هر مسابقه‌ای در دنیا باشد و تیم سابر بخواهد برود حتما اعزام می کنیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش  که تیم سابر چقدر شانس کسب مدال المپیک را دارد، تاکید کرد: ما در جام جهانی لهستان تیم مجارستان که تیم دوم رنکینگ جهانی است را شکست دادیم و پیش از این هم سابقه شکست دادن تیم های فرانسه، آمریکا، کره جنوبی  داریم بنابراین این نشان می دهد هر چیزی امکان دارد. البته از بین هشت تیم شرکت کننده در المپیک، تمام تیم ها به غیراز مصر، شانس گرفتن مدال المپیک را دارند.

 باقرزاده در مورد اینکه این انتظار هست توجهات به شمشیربازی  بیشتر شود، گفت: توجه به شمشیربازی خیلی خوب شده است . کمیته ملی المپیک که همیشه توجه می کرد. وزارت ورزش هم توجه می کند.برای اینکه تیم در لهستان بماند و دیگر به ایران نیاید آقای علی نژاد تماس گرفت و خیلی کمک کرد و واقعا تشکر می کنم. همین تماس ها و پیگیری ها واقعا خودش دلگرم کننده است. امیدوارم با ساخت کمپ جدید کشتی، سالن شمشیربازی را  هم به ما برگردانند.

او در مورد اهدای پاداش به سابریست ها پس از کسب سهمیه المپیک گفت: به دنبال این هستم حقوق شش ماهه را برای سابریست ها بگیریم . همچنین خودم نیز پروتکلی برای پرداخت پاداش  دارم و پاداش به سابریست ها طبق ان پروتکل انجام می شود.

او در مورد مشکلات مالی فدراسیون نیز گفت: بودجه ما از کمیته ملی المپیک ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که تمام ان را دریافت کرده ایم اما هزینه هاعزام ها بسیار زیاد است با این حال من تلا ش کرده‌ام در این زمینه به مشکلی برنخوریم و برای هر اعزام، بلیت و ارز بازیکنان از قبل آماده است. انجام این کار خیلی سخت است اما ما تلاش خودمان را می کنیم و حتی الان فدراسیون یک ریال بدهی هم ندارد. من برای بازیکنان ویزای مولتی گرفته ام تا بدون مشکل از لهستان به ایتالیا بروند. چون الان ویروس کرونا است و اگر بحث قرنطینه پیش بیاید و نتوانیم به مسابقات برویم ، تمام سیستم ما بهم می خورد.

 انتهای پیام

نظر شما