شناسهٔ خبر: 38461635 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیگ برتر و جام حذفی

انصاری فرد: فیلم گرم کردن سپاهانی ها ساختگی است/ تابش: پرسپولیس نمی خواست با سپاهان بازی کند

مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و سپاهان درباره برگزار نشدن بازی اخیر این دو تیم به اظهار نظر پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود تابش مدیر عامل باشگاه سپاهان در واکنش به اتفاقات مصاف تیمش مقابل پرسپولیس، گفت: بازیکنان در راهرو گرم کرده بودند و زمانی نبود که در زمین بازی گرم کنند. تصاویر این مساله هم موجود است. بازیکنان ما آماده بودند که به زمین بروند ما سرپرست خود را فرستادیم که بگوییم تیم ما آماده است اما وقتی که به ورزشگاه آمدیم تیم پرسپولیس راهی رختکن شد.

او در واکنش به اینکه سپاهان به ناظر بازی لیست نداده است، خاطرنشان کرد: من این را نمی دانم اما ما آماده بازی بودیم. آقای مرادی یک بار هم به رختکن نیامده بودند. پرسپولیس با  چه مجوزی بازی را ترک کرده است؟ بازی به دلایلی با تاخیر قرار بود برگزار شود اما چرا پرسپولیس حاضر نشد با ما بازی کند؟

تابش در پاسخ به این سوال که چرا ساعت ۵ به زمین بازی نیامدید گفت: ما اعلام کردیم که آماده بازی هستیم ما به آقای مرادی اعلام کردیم که آماده بازی هستیم اما این بازی انجام نشد. اگر  این بازی در ای اف سی بود، باز این اتفاق می افتاد؟ ما نخواستیم که هوادار در بازی باشد چون سلامتی هواداران برای ما مهم است. ما میخواستیم که بازی به تعویق بیفتد این چنین اتفاقی هم نیفتاد. ما ساعت ۴:۲۵ به ورزشگاه رسیدیم و در رختکن  مشغول گرم کردن شدیم تا برای بازی آماده شویم.

او با بیان اینکه ناظر بازی یک بار هم به رختکن ما نیامده بود خاطر نشان کرد: آقای مرادی به رختکن ما نیامدند. بارها ما شاهد بودیم که ناظر به رختکن می آید و دیر شدن بازی را به تیم گوشزد می‌کند. در کل باید بگویم که  پرسپولیس نمی خواست با تیم ما بازی کند.

در ادامه محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به روی خط برنامه «فوتبال برتر» آمد و درباره لغو بازی تیمش مقابل سپاهان در هفته بیستم رقابت های لیگ برتر گفت: همه چیز مشخص است، من برای آقای تابش احترام زیادی قائل هستم اما متاسفانه برخی از مسائلی که ایشان بیان کردند با واقعیت متفاوت است. ابتدا اینکه تیم سپاهان به عنوان تیم میزبان باید ۳۰ دقیقه قبل از شروع بازی در زمین ورزشگاه حاضر می‌شدند. آقای تابش بهانه می‌آورد. می‌گوید جلوی هتل سپاهان را گرفته بودند، این در حالی است که یگان ویژه اصفهان اعلام کرده است هیچ مانعی در راه سپاهان نبوده است.

او افزود: این بهانه‌ها به دلیل این است که سپاهان علاقه ای به بازی برابر ما نداشت. آنها از تقابل با پرسپولیس می‌ترسیدند. پرسپولیس ۷ جام گرفته است. آنها زورشان به تیم ما نمی‌رسید. اگر سپاهان علاقه به بازی داشت چرا لیست بازیکنان خود را ارائه نداد. چرا هیچ یک از عوامل سپاهان از رختکن خارج نشدند؟ از نظر بنده فیلم گرم کردن بازیکنان سپاهان هم امروز گرفته شده است نه دیروز.

انصاری فرد خطاب به جلال مرادی (ناظر بازی مذکور) گفت: از آقای مرادی هم می‌توان سوال کرد که آیا کسی وارد زمین شد یا خیر. از او بپرسید فیلم گرم کردن برای چه زمانی است. آقای مرادی از ما خواستند بعد از اتمام ۳۰ دقیقه انتظار برای تیم مقابل، باز هم صبر کنیم و این موضوع را پذیرفتیم اما سپاهان وارد زمین نشدند. بعد از این اتفاق ناظر بازی از تیم ما خواست به رختکن برویم. تیم ما در رختکن هم کمی منتظر ماند تا شاید بازی برگزار شود اما خبری نشد. ما یک ۳۰ دقیقه طبق قانون و یک ۳۰ دقیقه به احترام تیم مقابل صبر کردیم.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: چرا سپاهان در طول این ۶۰ دقیقه نیادم بگوید ما قصد بازی داریم. پرسپولیس از حق خود گذشت و منتظر ماند.

انصاری فرد با بیان اینکه شرایط خطرناک ویروس کرونا برای باقی تیم‌ها نیز حاکم بوده است گفت: مگر پرسپولیس مقصر بوده است که این شرایط رخ داده است. مملکت قانون دارد و باید طبق همان برخورد شود.

او با بیان اینکه صحبت‌هایش مستند و قابل پیگیری است گفت: تیم ما را به مسائل زیادی متهم کردند. حاشیه های زیادی برای ما ساخته اند. حتی قبل از شروع بازی هوادارهای ما را جلوی هتل پرسپولیس مورد ضرب و شتم قرار دادند.

تابش در واکنش به این به اتهامات انصاری فرد مبنی بر اینکه فیلم گرم کردن بازیکنان سپاهان ساختگی است و  و لیستی به ناظر بازی داده نشده است و مدیرعامل سپاهان در ساعت مقرر بازی در استانداری اصفهان بوده است، گفت:  این سه نکته ای که گفته شده است  کذب محض است. خیلی ها در راهرو شاهد بودند و دیدند که تیم ما دارد گرم می‌کند.

او افزود: بازیکنان قبل از بازی به راهرو آمدند و گرم کردند. من در استانداری نبودم. ساعت ۴ به نقش جهان آمدم تا کارهای بازی را انجام دهم. اینکه من ساعت ۴:۲۰ در استانداری بودم کذب محض است.

تابش خطاب به مدیر عامل پرسپولیس گفت: آقای انصاری فرد این صحبت را نکنید خیلی‌ها شاهد بودند  که تیم ما داشت گرم می‌کرد. هنگام خروج ما از هتل خیلی از هواداران مقابل هتل ایستاده بودند. نیروی انتظامی و یگان ویژه راه را برای ما باز کرد. ما تا ساعت ۳:۲۰ در استانداری بودیم که بازی به تعویق بیفتد که این اتفاق نیفتاد. امنیت برای خروج ما از هتل برقرار نبود. آقای انصاری فرد باید ثابت کنند که این فیلم بعدا گرفته شده است. تیم ما قوی بود و این آمادگی را داشت که مقابل پرسپولیس حاضر شود.

انصاری فرد در پاسخ به اظهارات مسعود تابش گفت: شما اگر قوی بودید چرا جلوی ما بازی نکردید؟ ما آماده بازی شدیم شما نیامدید شما  که زمین چمن به این خوبی دارید. شما لیستی برای این بازی ندادید گزارش تمام عوامل برگزاری بازی نشان میدهد که حرف های شما نادرست است. شما عزمی برای بازی نداشتید و خودتان را دیر به ورزشگاه فرستادید آقای تابش شما اتهامات نامربوطی به باشگاه پرسپولیس زدید. شما از این خوف داشتید که تماشاگر نداشتید و چند بازیکن شما مصدوم شده بودند و نمیخواستید مقابل ما بازی کنید.

تابش در پاسخ به اظهارات محمد حسن انصاری فرد گفت: خیلی از مواردی که ایشان می‌گویند نادرست است. ما ۵ بعد از ظهر به ناظر بازی گفتیم که آماده بازی هستیم و کاملا حاضر بودیم که مقابل پرسپولیس بازی کنیم.

در این میان فرمانده نیروی انتظامی اصفهان درباره مساله امنیت تیم سپاهان برای انتقال تیم به استادیوم گفت: چند سناریو برای این بازی پیش بینی شده بود. اینکه این بازی با تماشاگر برگزار شود یا بدون تماشاگر برگزار شود. پلیس برای هر دوی این سناریو برنامه داشت ما جلسات خود را برگزار کردیم و هر برنامه‌ای که نهایی شد را آماده بودیم که اجرایی کنیم. در ادامه  برای ما قطعی شد که این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. حضور پلیس برای اینکه تیم سپاهان را همراهی کند کاملا مشخص است و سپاهان حدود ۱۶:۲۵ سپاهان به استادیوم رسید.

او درباره تاخیر سپاهان برای حضور خود در استادیوم گفت: صحبت‌های دوستان در این رابطه انجام شده و نمی‌خواهم وارد حاشیه شوم تا ساعت ۱۵ تلاش بر این بود که بازی انجام نشود. هر زمانی که این به پلیس اعلام می‌شد که سپاهان میخواهد به استادیوم برود، پلیس این آمادگی را داشت  که سپاهان را همراهی کند. تعامل بسیار خوبی بین پلیس  و باشگاه سپاهان وجود دارد و تامین نظم و امنیت همیشه برای ما وجود دارد.

تابش در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی اصفهان گفت: ایشان درست میگویند. ما در تلاش بودیم که بازی زمان دیگر موکول شود ما تا ساعت ۱۵ پیگیر این بودیم که این بازی به تعویق بیفتد که موفق نشدیم  بعد از آن بلافاصله خود را برای بازی آماده کردیم ما منتظر خبر بودیم که ساعت ۱۵ به ما خبر داده شد. ما ساعت ۱۶:۲۵ دقیقه در استادیوم حاضر بودیم.

مدیرعامل سپاهان در ادامه افزود: ما تا لحظه آخر پیگیر بودیم که بازی به تعویق بیفتد ولی چنین مساله‌ای رخ نداد. ما بعد از آن ما به نیروی انتظامی گفتیم که به  ما کمک کنند.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که چه کسی در راهرو موکت شده گرم می‌کند،  گفت: اصلا فرصتی نبود که بخواهیم در استادیوم گرم کنیم چند بار سرپرست ما به بیرون آمد تا با هواداران صحبت کنند اما نیروی انتظامی در نهایت ما را به استادیوم رساند.

نظر شما