شناسهٔ خبر: 38461596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به دلیل پیشگیری از احتمال سرایت ویروس کرونا؛

مسابقات بین‌المللی شطرنج اهواز سرانجام لغو شد

پریسا زنگنه منش

رییس هیات شطرنج خوزستان از لغو رقابت های بین المللی شطرنج "جام کارون" در اهواز خبر داد.

صاحب‌خبر -

با تصمیم ستاد پیشگیری از گسترش کروناویروس در ورزش و ابلاغیه وزیر ورزش مبنی بر لغو تمامی رویدادهای ورزشی به مدت ۱۰ روز و انجام لیگ های فوتبال بدون حضور تماشاگر، برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام کارون در اهواز در تاریخ پنجم تا یازدهم اسفندماه نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، پس از کش و قوس های فراوان، با تصمیم فدراسیون شطرنج و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان که پای تفاهم‌نامه برگزاری این رویداد بین المللی را در اهواز امضا کرده بودند، مقرر شد که "جام کارون" با حضور چند شطرنج باز خارجی که از روزها قبل به اهواز سفر کرده بودند، از ششم اسفندماه برگزار شود.

اما چند ساعت مانده به برگزاری این رویداد بین المللی در اهواز، در تصمیمی دیگر از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون، "جام کارون" لغو شد. تصمیمی که پیش از این، انتظار آن می رفت زیرا طی روزهای گذشته تمامی تجمعات ورزشی استان و کشور لغو و حتی اماکن ورزشی و استخرهای خوزستان نیز به منظور جلوگیری از ابتلا به کروناویروس تعطیل اعلام شده بودند.

عبدالامیر خطیب زاده، رییس هیات شطرنج خوزستان، در گفت و گو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: قرار بود این رقابت ها با یک روز تاخیر، از امروز، ششم اسفندماه با حضور ۱۰ ورزشکار خارجی و ایرانی و با رعایت تمامی نکات بهداشتی و ایجاد فاصله لازم بین میزهای مسابقات در جدول بسته استاد بزرگی برگزار شود اما در نهایت با تصمیم اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون، برگزاری مسابقات لغو شد.

وی بیان کرد: از تمام خارجی هایی که برای حضور در این رقابت ها وارد ایران شده بودند، تست سلامت گرفته شده بود و در سلامت کامل هستند، ضمن این که تاکید می کنم ما قرار بود این مسابقات را در شرایط بهداشتی و با رعایت تمام نکات ایمنی و سلامتی برگزار کنیم. در هر صورت جهت پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون مجبور به لغو این مسابقات شدند.

انتهای پیام

نظر شما