شناسهٔ خبر: 38461525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تروریست‌ها آب شرب شهر حسکه سوریه را قطع کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند؛ تروریست‌ها آب آشامیدنی شهر حسکه و تل تمر واقع در شمال شرق سوریه را قطع کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تروریست های مورد حمایت ترکیه که کنترل ایستگاه پمپاژ آب چاه های علوک که منبع اصلی آب شرب در حسکه به محسوب می شود را به دست گرفته اند، آب شرب شهر حسکه وشهر تل تمر و محلات مسکونی اطراف آن را قطع کردند.

این ایستگاه پمپاژ آب در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه قرار دارد و منبع اصلی تأمین آب شرب شهر حسکه و تمام محله های مسکونی واقع در امتداد خط پمپاژ آب از علوک تا ایستگاه پمپاژ آب حمه واقع غرب شهر حسکه به شمار می رود.

از سوی دیگر، ارتش سوریه روستاهای معره حرمه، معرزیتا و جبالا واقع در حومه ادلب را از اشغال تروریست ها آزاد کردند.

ارتش سوریه روستاهای «الشیخ دامس» و «خنتوتین» در جنوب غرب و شمال غرب معره النعمان واقع در حومه جنوبی ادلب را روز گذشته (یکشنبه) به کنترل خود درآورده بود.

پیش از این نیز ارتش سوریه ۲۲۱ منطقه در حلب و ادلب را آزاد کرده بود که ۱۰۲ منطقه، شهر و روستای آن در استان ادلب بود.  

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز روز دوشنبه تأکید کرد که ارتش سوریه همچنان به پیشروی های خود در جنوب شهر ادلب ادامه می دهد. در این راستا ظرف چند ساعت توانسته هفت منطقه از جمله شیخ دامس، حنتوتین، تل النار، کفرسجنه و شیخ مصطفی را آزاد کند.

استان ادلب ۱۱ درصد خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از آن را از کنترل تروریست ها و عناصر مورد حمایت ترکیه آزاد کرده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما