شناسهٔ خبر: 38460720 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

یدیعوت آحارونت گزارش کرد؛

پوتین در موضوع سوریه نتانیاهو را بازی می‌دهد/ پیشنهاد فرماندهان روس برای پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی

یک روزنامه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه رئیس‌جمهور روسیه رژیم صهیونیستی را شریک خود نمی‌داند، گزارش کرد که فرماندهان میدانی روسیه در سوریه پیشنهاد مقابله با حملات رژیم صهیونیستی را به پوتین ارائه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «یدیعوت آحارونت» چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: راست‌گراهای افراطی انتقادات تندی به بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت موقت اسرائیل در زمینه اعطای فرصت‌های زیاد به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مقابل گرفتن نتیجه اندک مطرح کرده‌اند. آنها معتقدند پوتین از روابط خود با نتانیاهو و رژیم اسرائیل در راستای اجرای منافع ملی‌، راهبردی و تاکتیکی‌ مسکو در خاورمیانه سود می‌جوید.

بیشتر بخوانید:

پایان همکاری اطلاعاتی مسکو و تل‌آویو در سوریه

هشدار پوتین به نتانیاهو: از هدف قرار دادن سوریه و لبنان خودداری کن !

اعتراف تل‌آویو به نقش‌آفرینی روسیه در منطقه

طبق گزارش این روزنامه صهیونیست، تل‌آویو باید علنی اعلام کند که روسیه بازیگر اصلی منطقه است و آمریکا دیگر نقش و جایگاهی در غرب آسیا ندارد؛ کشوری که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ تصمیم گرفت منطقه را ترک کند و منابع سیاسی عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی نیز بر این موضوع تأکید کرده‌اند.

یدیعوت آحارونت مدعی شد که پوتین پیشنهادهای نظامی فرماندهان روسیه در سوریه را درباره واکنش نشان دادن به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به دمشق رد کرده است. صهیونیست‌ها به‌زعم خود این حملات را با هدف بازداشتن ایران از تمرکز نظامی در سوریه و نیز به شکست کشاندن پروژه‌ توسعه موشک‌های نقطه‌زن انجام می‌دهند؛ پروژه‌ای که با همکاری و هماهنگی حزب‌الله لبنان انجام می‌شود.

حمله موشکی رژیم صهیونیستی

حملات موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه

این روزنامه در گزارش خود به نقل از منابع آگاه آورده است: فرماندهان روسیه در سوریه به‌‌ نوعی قصد دارند اسرائیل را به خاطر حملاتش به خاک سوریه مجازات کنند؛ به‌ویژه اینکه تل‌آویو در حادثه سقوط جنگنده روسیه و نیز حمله به اهداف نظامی در حومه دمشق دست داشته است. با وجود این، پوتین تاکنون به همه پیشنهادهای ارائه شده پاسخ منفی داده است.

یدیعوت آحارونت می‌افزاید: فرماندهان میدانی روسیه وظیفه بازپروری و ایجاد روحیه نظامیان سوریه را برعهده دارند و به‌شدت مخالف حملات اسرائیل به خاک سوریه هستند. این موضوع باعث شده است تا نظامیان روس نخستین کسانی باشند که می‌خواهند انتقام مردم سوریه را از اسرائیلی‌ها بگیرند. علاوه بر این، مسکو قصد دارد بقای درازمدت خود را در خاک سوریه تضمین کند.

موافقت پوتین با اقدامات بازدارنده در شمال سرزمین‌های اشغالی

این روزنامه نوشت: رئیس‌جمهور روسیه با وجود مخالفت‌های علنی، به‌طور ضمنی موافقت خود را با اقدامات بازدارنده علیه اسرائیل در مرزهای شمالی (سرزمین‌های اشغالی) اعلام کرده است. منابع ارشد صهیونیست معتقدند که پوتین اگر بخواهد حرف مشاوران خود را که مخالفت اقدامات نظامی اسرائیل هستند گوش کند، تل‌آویو در معرض خطر بزرگی قرار خواهد گرفت.

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه

یدیعوت آحارونت به نقل از منابع امنیتی می‌نویسد: حملات اسرائیل علیه اهدافی در سوریه تنها با هدف بازدارندگی نفوذ ایران در عرصه میدانی نبود، بلکه تل‌آویو می‌خواست در ادامه رایزنی‌های مستمر با مسکو به طرف روس درباره عملیات‌های خود در منطقه پیام دهد که عمدتاً شامل آزادی تحرکات نیروی هوایی اسرائیل در سوریه می‌شد. 

علاوه بر این، یدیعوت آحارونت نوشت که در ماه‌های اخیر روس‌ها در موضع خود درباره مخالفت با هرگونه حمله رژیم صهیونیستی ثابت‌قدم بوده‌اند و مسکو بارها اعتراض خود را به حملات تل‌آویو به دمشق ابراز کرده است. این اعتراض باعث شد که برای مدتی مسیر پرواز هواپیماهای مسافربری بر فراز حریم هوایی سوریه تغییر کند.

کرملین با زبان قاطع روس‌ها اقدام رژیم صهیونیستی را در حملات هوایی به خاک سوریه محکوم کرده و یادآور شده است که تل‌آویو باید مسئولیت حمله موشکی به جنگنده روسیه در سال 2018 را بپذیرد.

یدیعوت آحارونت نوشت: رئیس‌جمهور روسیه در برخورد با اسرائیل نقش بازی می‌کند و قصد ندارد در راستای وعده‌هایی که در زمینه دور کردن ایرانی‌ها از مرزهای شمالی (سرزمین‌های اشغالی) داده بود، اقدامی انجام دهد. تل‌آویو همچنان در خیال خود مسکو را دوست واقعی خود می‌داند، در حالی که پوتین اسرائیل را شریک خود نمی‌داند. ممکن است رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه مطبوعاتی خود در خلال سفر اخیر نتانیاهو به مسکو چیزهایی درباره اسرائیل گفته باشد، ولی سفیر اسرائیل در مسکو آن را چیزی جز «یک متن ترجمه‌شده» نمی‌داند.

این گزارش می‌افزاید: اسرائیل تسلیم فشارهای روسیه نمی‌شود تا نخواهد از خود ضعفی بروز دهد و این موضوع باعث می‌شود تا بخواهند به حملات خود علیه مواضع مقاومت در سوریه ادامه دهند.

انتهای پیام/4106/4033/پ

نظر شما