شناسهٔ خبر: 38460564 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

با اعلام پیش‌بینی طغیان رودخانه‌ها در خوزستان هلال‌احمر آماده‌باش است

صاحب‌خبر -

از دیروز تا پایان روز چهارشنبه‌ هفته جاری با ورود سامانه بارشی شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد در بیشتر مناطق خوزستان هستیم. حجم بارش‌ در نیمه شمالی و شرقی خوزستان زیاد خواهد بود و سبب طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خواهد شد.
معاون امدادونجات هلال‌احمر خوزستان گفت: «با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در مناطق شمالی استان خوزستان، تمامی تیم‌های عملیاتی امداد و نجات شعب جمعیت هلال‌احمر در سطح استان خوزستان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. تمام توان لجستیکی جمعیت‌های هلال‌احمر استان خوزستان نیز آماده به کار شده است و آمادگی لازم برای مقابله با سوانح احتمالی وجود دارد.»
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران این استان گفت: «با توجه به اینکه بارش‌ها به‌ویژه در شهرستان کوهرنگ قابل هشدار است، به منظور آمادگی در بارش‌های هفته جاری برنامه‌ریزی‌ها در سه بخش انجام شده است.500 امدادگر در استان در حالت آماده‌باش قرار دارند و تجهیزات برای مقابله با سیلاب فراهم شده است. ضمن اینکه تقویت انبارهای امدادی انجام شده است و سه تریلی نیز از استان‌های همجوار در حال رسیدن به استان است.»
استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان استان‌های معین یکدیگر هستند که در بارش‌های پیش رو، هر چهار استان در حالت آماده‌باش قرار دارند تا به استان خود یا استان‌های معین تجهیزات ارسال کنند.

 

نظر شما