شناسهٔ خبر: 38459911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش‌ها وبرنامه‌های تجمعی چهارمحال و بختیاری تعطیل شد

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا اطلاع بعدی تمامی تجمعات، برنامه‌های فرهنگی و برگزاری اجتماعات به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان تعطیل است.

صاحب‌خبر -

جعفر مردانی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی این استان افزود: تمامی تهمیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا در استان انجام  شده است و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا تجهیز و آماده هستند و برای ارتقای سطح ایمنی در استان اقدامات لازم انجام گرفته است.

مردانی، اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم را از راهکارهای موثر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: صدا و سیما، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در این خصوص نقش موثری برعهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ یک از مدیران استان حق ترک محل ماموریت خود را ندارند، خاطرنشان کرد: در هریک از ادارات و سازمان‌های استان باید تدابیر لازم برای حفظ سلامتی کارکنان و رعایت نکات بهداشتی درنظر گرفته شود.

مردانی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان تا پایان هفته، افزود:به مدت 3 روز فرایند گندزدایی و ضدعفونی کردن مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های آموزشی استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار آموزش نکات بهداشتی به مردم، ذکر مباحث مذهبی و تقویت روحیه ایمان و دعا در بین مردم نیز از اثرگذاری لازم برخوردار است و می‌طلبد تا با بهره‌گیری از کارشناسان مذهبی در رسانه ها این نکات برای مردم تشریح شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست بر اهمیت مدیریت فضای مجازی و آگاهی‌بخشی مردم در مقابله با شایعات پیرامون ویروس کرونا تاکید شد

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

نظر شما