شناسهٔ خبر: 38459524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

افزایش ۵۰ درصدی کارتن خوابی در لندن؛ مرگ هایی که در سطل زباله رقم می خورد

خبرگزاری میزان- گاردین در گزارشی به موضوع بی خانمانی در انگلیس پرداخته و از مرگ افرادی که به سطل‌ های زباله برای زندگی پناه بردند خبر می دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، معضل بی خانمانی و کارتن خوابی یکی از معضل‌های جدی در انگلیس به شمار می‌آید که روندی رو به رشد خود گرفته است.

افزایش مرگ افراد بی خانمان که در سطل‌های زباله در انگلیس زندگی می‌کنند باعث شده مقام های این کشور خواستار اقدام سریع برای رفع این بحران رو به رشد شوند.

گزارش‌ های شهرداری های انگلیس نشان می‌دهند که افراد بی خانمان در طول سال برای خوابیدن سطل‌های زباله را انتخاب می‌کنند.

موسسات حامی بی خانمان و مسئولان پسماند شهری خواستار اقدامات فوری به منظور جلوگیری از مرگ بی خانمان‌ها شدند.
 
این اقدام پس از آنکه افراد بی خانمان به هنگام تخلیه شدن زباله‌ ها به داخل خودرو‌های حمل زباله پرتاب شده و جان خود را از دست دادند، مطرح شد.

گزارش‌ های مقام های بهداشت و ایمنی انگلیس حاکی از آن است که طی ۵ سال گذشته دست کم ۷ نفر از بی خانمان ها به دلیل سقوط به داخل خودرو‌های حمل زباله کشته شدند.

مقامات پسماند شهری هشدار داده اند که افزایش فقر در انگلیس جان بسیاری از شهروندان در این کشور را در معرض خطر قرار داده است.
 


گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند که خوابیدن بی خانمان‌ ها داخل سطل‌ های زباله در انگلیس طی ۵ سال گذشته افزایش یافته است؛ با وجود آنکه خوابیدن بی خانمان‌ها درون سطل‌های زباله بیشتر در فصول سرد رخ می‌دهد، اما افراد بی خانمان در تمام طول سال برای خوابیدن به این اماکن روی می‌آورند.

بررسی‌های ۵۷ شرکت بازیافت زباله انگلیس نشان می‌دهد که در فصول سرما افراد کارتن خواب به سطل‌های زباله روی می‌آورند.

بیش از یک سوم سازمان‌ها گزارش دادند که در سال گذشته شاهد آن بودند که افراد بی خانمان برای خوابیدن به سطل‌های زباله پناه بردند.

گاردین در این ماه فیلمی از یک شرکت دفع زباله دریافت کرد؛ در این فیلم دیده می‌شود که کارگران یک بی خانمان را که در زباله زندگی می‌کرد، پیدا کردند.

مدیر موسسه خیریه St Mungo می‌گوید در سال ۲۰۱۸، ۷۲۶ بی خانمان در انگلیس و ولز در خیابان ها و یا اقامتگاه‌های موقت جان خود را از دست دادند.

موضوع بی خانمانی و کارتن خوابی در انگلیس زمانی فاجعه بار است که این افراد سطل‌های زباله را به عنوان سرپناهی برای زنده نگه داشتن خود بر می‌گزینند و افراد آسیب پذیر جامعه مجبور به زندگی در این شرایط اسفناک می‌شوند. این افراد با مشکلات روحی و جسمی، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، سوء استفاده و بی توجهی نیز دست به گریبان هستند.

آمار‌های اخیر نهادهای لندن نشان می‌دهد که شمار افراد کارتن خواب در لندن طی یک سال ۵۰ درصد افزایش داشته و بسیاری از افراد آسیب پذیر جامعه به دنبال سرپناهی در سطل‌های زباله هستند.

علاوه بر آن نباید فراموش کرد که تقریباً ۲ سوم از مالکان خصوصی در انگلیس هیچ گونه پس اندازی ندارند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ۱۲۷ هزار کودک در انگلیس در سال جدید میلادی در وضعیت بی خانمان قرار دارند.

یک موسسه خیریه در انگلیس می‌گوید «در مناطق مرفه، صاحبان املاک، خانه‌های خود را به عمد خالی از سکنه قرار می‌دهند؛ اما این در حالی است که در مناطق دیگر انگلیس، حتی صاحبخانه‌ ها مجبور هستند منازل خود را ترک کنند چرا که این افراد توانایی بازسازی منازل خود را برای به فروش رساندن و یا اجاره دادن ندارند.»

آمار و ارقام جدید همزمان با گزارش سالانه نشان می‌دهد که حداقل ۲۸۰ هزار نفر بی خانمان در سراسر انگلیس زندگی می‌کنند.

بنابر گزارش ها در میان هر ۲۰۰ شهروند انگلیسی یک نفر کارتن خواب وجود دارد و یا در خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت زندگی می‌کند؛ در سراسر انگلیس ۸۶ هزار و ۱۳۰ خانواده در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ در اسکان موقت زندگی می‌کردند.

آمار و ارقام دولتی نشان می‌دهند که شمار افرادی که شب را در خیابان‌های انگلیس سپری می‌کنند از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ برابر شده و شمار آن‌ها از یک هزار ۷۶۸ نفر به ۴ هزار ۶۷۷ بی خانمان افزایش یافته است.

مدیر گروه بحران انگلیس می‌گوید، «سازمان‌های مربوط به بی‎خانمان‌ها مدت‎هاست که با نیاز‌های پیچیده مانند مشکلات روحی و مصرف مواد مخدر افراد بی خانمان مواجه هستند، اما شایع‌ ترین مشکل بی خانمان‌ها در حال حاضر مشکلات مالی این گروه از افراد است که قادر به پرداخت کرایه‌ها نیستند و مجبور به زندگی در خیابان‌ها می‌شوند.»

آمار دولتی نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۸، ۷۲۶ بی خانمان در انگلیس و ولز با متوسط سنی ۴۵ سال در خیابان‌ها جان خود را از دست داده‎اند.

تقریباً ۳ چهارم جوانانی که تحت تاثیر معضل بی خانمانی در انگلیس قرار گرفتند، گفته‎اند به دلیل آنکه مکانی برای اقامت ندارند کارتن خواب شده‎اند.



انتهای پیام/

نظر شما