شناسهٔ خبر: 38459441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار سرکنسول ایران با استاندار سلیمانیه و گفتگو درباره اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا

در دیدار سرکنسول ایران با استاندار سلیمانیه ضمن تبادل نظر درباره آخرین اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، بر تداوم تبادلات تجاری از طریق مرزهای زمینی و حل مشکلات موجود تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) ۵ اسفند با «هوال ابوبکر» استاندار سلیمانیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین اقدامات پیشگیرانه در جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق برای مقابله با ویروس کرونا، بر ضرورت تداوم تبادلات تجاری از طریق مرزهای زمینی و حل موانع و مشکلات موجود در این زمینه تاکید کردند.

فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در دو طرف مرز سیرانبند برای رسمی شدن آن با توجه به موافقت دولت عراق و همکاری و تبادل اطلاعات و تجارب بین دو طرف در زمینه مبارزه با  ویروس کرونا، از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.

به گزارش فارس، در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و اقدام برخی کشورهای همسایه در بستن مرزهای مشترکشان با ایران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (دوشنبه) در اظهاراتی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه از طریق سفارتخانه‌‌هایمان رایزنی‌هایی را با مقامات کشورهای همسایه شروع کرده‌ که  به آنها اطمینان دهند که هیچگونه موارد مشکوکی از مرزها عبور نخواهد کرد. از جمله بحث‌های گواهی صحت و سلامت و بحث کالاها مدنظر است که بتوانیم در این شرایط با کمک همدیگر و کشورهای منطقه، ضمن اینکه نگرانی همدیگر را رفع کنیم، مراودات را نیز به شکل مطلوبی ادامه دهیم.

لازم به ذکر اسن، شوشتری صبح دوشنبه نیز با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه در این خصوص دیدار و دو طرف بر تداوم بدون وقفه مبادلات تجاری بین ایران و اقلیم کردستان عراق تاکید کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما