شناسهٔ خبر: 38459392 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

یک مسئول خبر داد

ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت سوخت

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورد‌ه‌های نفتی از ثبت درخواست ۳۰۰ هزار نفر از ابتدای بهمن برای دریافت کارت سوخت خبر داد.

صاحب‌خبر -


فاطمه کاهی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با‌اشاره به اینکه چند خودرو هنوز کارت سوخت ندارند، گفت: در حال حاضر از اول بهمن امسال حدود بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: کارت مالکانی که ثبت درخواست کارت‌های سوخت خود را تا قبل از اول بهمن‌ انجام داده‌اند، آماده است و مراحل تولید کارت طی شده است.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر اینکه تاکنون چند نفر از مالکان خودرو در خواست کارت سوخت داده‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر از این موضوع بی‌اطلاع هستم و طبق آمار رسیده تعداد این افراد بسیار پایین است.
کاهی در ادامه برای اینکه مالکان خودرو و موتور سیکلت چگونه استعلام وضعيت کارت هوشمند سوخت خود را انجام دهند، یادآور شد: مالکان برای آگاهی یافتن از آخرین وضعیت کارت هوشمند سوخت، کافیست شماره وی آی ان (VIN) کارت سوخت را توسط پیام کوتاه (SMS) به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنند. در صورتی که قالب و ساختار مشخص شده در این راهنما را در نوشتن شماره وی آی ان در پیام کوتاه رعایت کنند، سیستم نرم‌افزاری بطور خودکار در همان لحظه پاسخ شما را می‌دهد. گفتنی است طرح ملی پایش میزان مصرف سوخت خودروهای کشور در قالب کارت‌های الکترونیکی در دولت نهم آغاز شد و توانست موفقیت‌هایی همچون کنترل مصرف، کاهش قاچاق سوخت به کشورهای همسایه و ایجاد سامانه جامع رصد میزان مصرف را بر جای بگذارد. اما این طرح موفق که با صرف هزینه‌های زیادی اجرا شده بود، با واکنش مسئولان دولت تدبیر و امید و بویژه وزارت نفت مواجه شد و در ادامه با مصوبه مجلس متوقف گردید و امسال پس از رکوردزنی‌های مصرف بنزین در کشور و همچنین مشکلات آلودگی، دولت ناچار به اجرای دوباره این طرح تن داد. به اعتقاد برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس، یکی از نتایج افزایش مصرف بنزین و آلودگی هوا همین تصمیم لجوجانه وزارت نفت در برابر طرح موفق به جا مانده از دولت قبل بود که هزینه‌های زیادی هم برای کشور در پی داشت، با این حال وزیر نفت هیچگاه از مردم به خاطر این موضوع عذرخواهی نکرد.

نظر شما