شناسهٔ خبر: 38459012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه: بانک‌ها در حل معضل بیکاری سهم داشته باشند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سپرده‌های بانکی مردم باید در راه توسعه استان سرمایه‌گذاری شود، گفت: بانک‌ها باید سهمی را در حل معضل بیکاری استان ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

هوشنگ بازوند دوشنبه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: بانک ها ضمن اینکه باید حافظ سپرده های مردم باشند باید به این نکته توجه کنند که این سپرده ها ارث پدری مدیران عامل آنها نیست و باید در راه رونق اقتصادی استان سرمایه گذاری شود.
وی تاکید کرد: بانک ها باید سهمی را در حل معضل بیکاری استان ایفا کنند و منجر به تولید شوند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در قصرشیرین اشاره کرد و گفت: برآوردهای لازم انجام شود تا بتوانیم موانع پیش روی آن را برداریم و موضوع را عملیاتی کنیم.
بازوند افزود: ایجاد شهرک صنعتی ایران و عراق با توجه به ظرفیت های مرزی ۲ کشور می تواند منجر به ایجاد رونق در تولید و صادرات شود.
وی در این نشست از محسن صالحی نیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور خواست: انتقال شهرک کامیون داران به شهرک صنعتی زاگرس را برای کرمانشاه حل و فصل کنید تا بتوانیم معضل محله دیزل آباد را حل کنیم.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان کرمانشاه برخی از شهرک ها نیازمند کمک وزارت صنعت و معدن و تجارت برای ایجاد زیرساخت ها و ایجاد زمینه حذب سرمایه گذار هستند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پاییز امسال ۱۶.۳ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند. 

نظر شما