شناسهٔ خبر: 38458920 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چه بر سر سپاهان و ژنرال می آید؟!

صاحب‌خبر -

شفقنا – سپاهان با حاضر نشدن در دیدار برابر پرسپولیس نه تنها هیچ سودی نکرد بلکه در هر حالت هم ضرر خواهد کرد.

به گزارش شفقنا ورزشی، قرار بود که حساس ترین و جذاب ترین دیدار هفته بیستم رقابت های لیگ برتر به میزبانی سپاهان برگزار شود و این تیم به مصاف پرسپولیس صدرنشین برود.

کمیته برگزاری رقابت های لیگ برتر یک روز قبل از بازی اعلام کرد که بازی باید بدون حضور تماشاگر برگزار شود و این باعث اعتراض سپاهانی ها شد. آنها با سرمربی باتجربه خود دست به هر کاری زدند تا این بازی برگزار نشود اما فدراسیون فوتبال باتوجه به حساسیت بازی و نگاه ویژه AFC  آن هم در چنین شرایطی تاکید کرد که باید بازی برگزار شود.

قلعه نویی بنا به هر دلایلی دوست نداشت که تیمش را به میدان بفرستد. سپاهانی ها ابتدا بهانه حضور هواداران را برابر هتل آوردند و سرانجام با نیم ساعت تاخیر به ورزشگاه رسیدند اما باوجود آنکه تابش مدیر عامل باشگاه در گفت و گویی تلویزیونی زنده برابر میلیون ها نفر تاکید می کرد که بازیکنان در حال ورود به میدان هستند اما بازهم خبری از زرد پوشان نبود چرا که پای یک نفر در میان بود و  او کسی جز امیر قلعه نویی نبود که اصرار داشت که باید بازی برگزار نشود و در نهایت هم به خواسته اش رسید.

“داور رفت دم راهرو، بریدا. تا پرسپولیسی‌ها نرفتن، نرید.” این صحبت‌های امیر قلعه‌نویی است که وقتی بازیکنان پرسپولیس، تیم داوری و بینندگان تلویزیونی منتظر ورود سپاهانی‌ها به زمین نقش جهان بودند، به بازیکنانش گوشزد کرد. سپاهانی‌ها که به دلایلی برای بازی با پرسپولیس دیر به ورزشگاه رسیدند در رختکن ورزشگاه حلقه اتحاد زدند و به توصیه مربی‌شان حق نداشتند تا تیم مهمان نرفته، رختکن را ترک کنند.

پرسپولیس به عنوان تیم مهمان وارد زمین شد و بازیکنان با داور دست دادند و همه چیز آماده بود اما کسی از بازیکنان سپاهان حاضر نشد که به داخل زمین بیاید. طبق مقرارت داور می توانست نیم ساعت بازی را نگه دارد اما بعد از نیم ساعت هم سرمربی سپاهان قصد نداشت که تیمش را به میدان بفرستد.

سپاهان و قلعه نویی در این دیدار هم قانون را زیر پا گذاشتند و هم اخلاق را. آنها حتی اگر با رای فدراسیون هم بازنده بازی نباشد بازهم بازنده هستند چرا که رسم میزبانی را به خوبی رعایت نکردند و حتی مصالح و منافع ملی هم برای آنها مهم نبود.

سرمربی سپاهان همیشه وقتی سرحال است و تیمش برنده می شود از اخلاق و منش پهلوانی سخن به میان می آورد و طوری سخن می گوید که انگار او به فکر مردم و منافع ملت است اما تصمیمی را که ناخواسته و به خاطر سلامت مردم گرفته شد قبول نکرد و آن را زیر پا نهاد.

قلعه نویی و تابش مدیر عامل سپاهان بارها تاکید کردند که سلامت مردم برای آنها اولویت است اگر اینگونه است پس چرا قبل از این تصمیم فدراسیون درخواست لغو بازی را ندادید؟ آیا اگر در تهران این اتفاق می افتاد بازهم چنین تصمیمی می گرفتید و از دست های پشت پرده و مهندسی لیگ سخن به میان می آوردید.

طبق اعلام ناظر بازی، سپاهان مقصر اصلی لغو بازی است. باید این باشگاه هم مانند استقلال و شهر خودرو که هواداران خود را در اختیار نداشتند بازی می کردند. استقلال و شهر خودرو بدون تماشاگر هم حق خود را گرفتند و هر دو تیم توانستند به پیروزی برسند اما شاید امیر قلعه نویی با توجه به غیبت چند بازیکن تاثیر گذار تیمش می دانست که زور بردن پرسپولیس را ندارد و به همین خاطر حاضر نشد که بازی کند.

این احتمال زیاد است که سپاهان بازنده این دیدار اعلام شود و در این صورت اختلاف این تیم با صدر به ۸ امتیاز افزایش پیدا می کند و جبران آن بسیار بعید است و اگر هم بازنده نشود شاید بازی به هفته های پایانی لیگ کشیده شود و اگر اختلاف با پرسپولیس همچنان زیاد باشد بازی تشریفاتی خواهد بود و در این صورت هم بازهم بازنده سپاهان و قلعه نویی است که باوجود هزینه های زیاد ممکن است که دستشان از جام کوتاه بماند.

منبع: شفقنا

خبرهای داغ دیگر:

لیگ برتر | ابلاغیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به سپاهان و پرسپولیس

کرونا | afc بازی های نمایندگان ایران را لغو می کند ؟

برچسب‌ها:

نظر شما