شناسهٔ خبر: 38458295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ویروس کرونا مانع فعالیت های اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد نشود

یاسوج- ایرنا- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از دستگاه ها و اعضای ستاد تسهیل و رونق تولید در استان خواست ضمن همکاری با متولیان امر برای کنترل و مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا و همچنین رعایت نکات بهداشتی و توصیه های پزشکی در این زمینه اما در عین حال نباید شیوع این بیماری مانع از فعالیت های اقتصادی و تعلل در روند چرخه تولید و اشتغال در استان شود.

صاحب‌خبر -

حشمت الله صمیمی عصر امروز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل کهگیلویه وبویراحمد گفت: بدون شک سلامت و مقابله با این ویروس اولویت نخست مسئولان و متولیان امور اجرایی در استان است اما نباید از وجود مشکلات و موانع فرا روی صنعتگران، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان غفلت کرد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد همه دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های عامل در استان ملزم به رعایت و اجرای مصوبات و دستورالعمل های مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان هستند.

صمیمی دوست اظهار داشت: توجه به برنامه ها، دستورالعمل ها و قانون سرمایه گذاری و عبور از قوانین و سخت گیری های بی مورد باید در دستور کار مسئولان و برنامه ریزان اقتصادی در استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همچنان از مهمترین مسائل کشور بحث تولید و اشتغال است، تاکید کرد: باید همه ظرفیت ها برای رونق تولید و اشتغال بکار گرفته شود و در روند اجرای پرونده ها و پرداخت وام ها از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هیچ گونه کم کاری قابل توجیه و پذیرفتنی نیست. 
صمیمی دوست برتعامل و همکاری بیشتر بانک های عامل با صاحبان طرح های اقتصادی و متقاضیان سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: برخی بانک های عامل همکاری خوبی دارند اما برخی بانک ها همچنان به دنبال بهانه و سختگیری های بی مورد در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستند.

در این نشست همچنین مشکلات ۱۳ واحد تولیدی با حضور صاحبان این واحدها بررسی و راهکارهای رفع مشکلات و موانع فراروی انها نیز ارائه شد.
صمیمی دوست تصریح کرد: پیگیری بند الف تبصره ۱۸، تامین تسهیلات، آماده کردن زیرساخت های آب، برق، راه وموضوع گمرک از جمله مشکلات این واحدهای تولیدی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده وضعیت استان در دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ تا حدودی رضایت بخش است.

وی تاکید کرد: سال گذشته در بخش کشاورزی ۳۹ طرح موفق به دریافت یارانه به مبلغ ۲۲.۵ میلیارد ریال شدند.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز استان های برتر در جذب یارانه بانکی است، عنوان کرد: در زیرساخت بخش کشاورزی  مبلغ ۱۱.۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و پرداخت شد.

نظر شما