شناسهٔ خبر: 38457590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پتروایران ناوگان دریایی خود را توسعه می‌دهد

شرکت دی‌سی‌آی زیرمجموعه پتروایران در صدد توسعه ناوگان حفاری دریایی است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ثقفی، مدیرعامل شرکت Drilling Company International اظهار کرد: این شرکت برای ایجاد زمینه مناسب برای توسعه فعالیت‌های حفاری، افزون بر اجرای عملیات حفاری مرتبط با پروژه‌های توسعه‌ای پتروایران، خدمات و عملیات را به شکل گسترده‌ای در اختیار کارفرمایان و فعالان صنعت نفت قرار داده است.

 

وی عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های کلی وزارت نفت در حوزه توسعه میدان‌ها، لزوم حضور در بازار رقابتی و حفظ سهم بازار، سرمایه‌گذاری در بخش دریا و توسعه ناوگان حفاری دریایی در خلیج فارس اهمیت خاصی دارد و این مهم به برنامه‌ریزی مناسب و همگام با وضع بازار و توسعه و ارتقای ناوگان حفاری نیاز دارد.

 

ثقفی گفت: با توجه به نقش مهم عملیات حفاری در پیشبرد پروژه‌های توسعه میدان‌های نفتی و گازی و با توجه به اینکه شرکت دی‌سی‌آی مجری یکی از نخستین پروژه‌های EPDF در کشور است، به توسعه ظرفیت‌های خود در این زمینه توجه جدی دارد. این شرکت با در اختیار داشتن نیروی ماهر، متخصص و دانش‌آموخته ایرانی در ادامه توسعه فعالیت‌های خود به دنبال در اختیار گرفتن دستگاه حفاری جدید خارجی یا داخلی برای پیشبرد اهداف خود است.

 

وی با اشاره به اینکه این شرکت به یک دستگاه حفاری دریایی 350  فوتی با قابلیت اسکید 70 فوت نیاز دارد، افزود: شرکت دی‌سی‌آی می‌تواند راهبری این دستگاه جدید را به‌ عهده گیرد. هم‌اکنون نیز دکل حفاری DCI-2 در کنار سکوی بهره‌برداری نصر 6 میدان نفتی سیوند مستقر و در حال حفاری است و همچنین عملیات حفاری و تکمیل چهار حلقه چاه سکوهای بهره‌برداری میدان اسفند را در دستور کار خود دارد.

 

ثقفی یادآور شد: هم‌اکنون این شرکت افزون بر انجام پروژه توسعه میدان سیری، بخشی از نیازهای شرکت نفت و گاز پارس را در قالب خدمات یکپارچه حفاری با ارائه بالغ بر 10 سرویس حفاری برطرف کرده است و آمادگی دریافت پروژه‌های جدید را دارد.

 

شرکت دی‌سی‌آی در سال 1388 به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه و زیر مجموعه شرکت توسعه پترو ایران با هدف تامین دستگاه‌های حفاری دریایی و ارائه خدمات مربوطه تاسیس شد.

 

منبع: شانا

نظر شما