شناسهٔ خبر: 38455822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین مرکز نوآوری خوشه محصولات کنجدی کشور در اردکان یزد افتتاح شد

یزد - ایرنا - نخستین مرکز نوآوری خوشه محصولات کنجدی کشور روز دوشنبه طی مراسمی در شهرک صنعتی اردکان یزد راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این آیین گفت:تامین مواد اولیه و شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی فراوری کنجد و رفع آن‌ها به واسطه جامعه علمی استان از اهداف تاسیس مرکز نوآوری خوشه کنجد به شمار می‌رود.

 علی اصغر مصاحب افزود: این مجموعه دارای مجهزترین آزمایشگاه در زمینه محصولات کنجدی است.

رییس هیات مدیره شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی نیز در ادامه تصریح کرد: در راستای توسعه زیست بوم نوآوری استان که از اهداف اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان محسوب می شود مرکز نوآوری خوشه محصولات کنجدی استان در شهرک صنعتی اردکان به بهره برداری رسید.
مهدی رحمانی شمسی گفت: این مرکز از یک طرف نیازهای فناوری و نوآوری بنگاه های تولیدی را شناسایی نموده و از سمت دیگر ظرفیت های عرضه نوآوری و فناوری مراکز علمی و تحقیقاتی را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات اقدام می نماید.
وی افزود: این مرکز دارای یک آزمایشگاه مجهز بوده که با مشارکت شرکت شهرکهای صنعتی و شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی تاسیس گردیده است.

مدیر عامل مرکز نوآوری خوشه محصولات کنجدی هم گفت: توسعه بازار و فروش محصولات، نیازهای نوآورانه و فناورانه، کاهش مصرف آب برای پوست کنی کنجد و ماندگاری بیشتر محصولات از مأموریت‌های مرکز نوآوری است.
عابدی افزود: این مرکز به همه واحدهای صنعتی فراوری کنجد خدمات ارائه می‌دهد.
وی میزان مصرف کنجد استان یزد را سالانه ۴۰ تا ۴۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: این محصول سهم ۵۰ درصدی را از واردات کشور به خود اختصاص داده است.
در استان یزد بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی و صنفی محصولات کنجدی فعالیت دارند.

مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما