شناسهٔ خبر: 38455750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین تصویب شد

قزوین - ایرنا - با پیگیری های استاندار قزوین و حمایت‌های معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین از سوی هیات دولت تصویب شد.

صاحب‌خبر -

 حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین عصر دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: در هنگام راه اندازی شهرک صنعتی کاسپین، طول مسافت آن تا تهران به صورت زمینی اندازه گیری شد و در آن هنگام فاصله شهرک کاسپین تا میدان فردوسی تهران بیش از ۱۲۳ کیلومتر بود که موجب برخورداری کارخانجات این شهرک از امتیاز معافیت مالیاتی شد اما با آیین نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید که اخیرا وضع شده بود این مسافت را هوایی مدنظر قرار داده شد و شهرک صنعتی کاسپین درون شعاع هوایی قرار گرفت و واحدهای تولیدی آن از معافیت مالیاتی محروم شدند.

وی ادامه داد : با پیگیری های مستمر  استاندار قزوین و برگزاری جلسات مختلف با مسوولان کشوری به ویژه معاون اول رئیس جمهوری و رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت، معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین به تصویب رسید.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که در شهرک صنعتی کاسپین سرمایه‌گذاری کرده بودند، از ابتدا با علم به معافیت‌های مالیاتی هفت ساله فعالیت خود را آغاز کردند و چنین آیین‌نامه‌ها و تبعیض‌هایی حقوق مکتسبه آنها را زیرپا می گذاشت که این شهرک از این آئین نامه خارج شد و مشمول هفت سال معافیت مالیاتی می شود.

خروج واحدهای تولیدی شهرک کاسپین از آئین نامه جدید مالیاتی که واحدهای تولیدی این شهرک ها را از معافیت مالیاتی که قبلا از آن برخوردار بودند یکی از مهم ترین خواسته های صنعتگران این شهرک و مسوولان اقتصادی استان در سال های اخیر بود.

شهرک کاسپین از شهرک های پرتقاضا برای سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود و نزدیکی به پایتخت و قرارگیری در کنار آزادراه قزوین-کرج-تهران و خط آهن سراسری و وجود زیرساخت های لازم سرمایه گذاران به حضور در شهرک صنعتی کاسپین علاقه مند کرده است.

شهرک صنعتی کاسپین در ۳۰ کیلومتری قزوین و در حاشیه آزادراه قزوین-کرج-تهران قرار در شهرستان آبیک قرار دارد.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک صنعتی کاسپین مشغول به فعالیت هستند.

حدود ۱۰۰ طرح تولیدی نیز در این شهرک صنعتی در دست احداث است.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

نظر شما