شناسهٔ خبر: 38455444 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس اتحادیه قناد، آبمیوه و بستنی اراک خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار/نمایشگاه بهاره در اراک برگزار نمی شود

رئیس اتحادیه قناد، آبمیوه و بستنی اراک در خصوص قیمت انواع آجیل و خشکبار در آستانه عید نوروز، گفت: خوشبختانه میانگین قیمت آجیل و خشکبار شب عید در بازار نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ تا ۳۵درصد کمتر است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حسن شمس رئیس اتحادیه قناد آبميوه و بستني شهر اراک در خصوص قیمت انواع آجیل و خشکبار در آستانه عید نوروز، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم خرید آجیل عید را از اسفند ماه آغاز می کنند، فروش این محصولات شروع شده و نظارت های اتاق اصناف، اتحادیه و سازمان بازرسی هم به قوت خود باقی است تا افزایش قیمتی در این محصولات شاهد نباشیم.

وی افزود: خوشبختانه میانگین قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته کمتر است، به طوری که در اقلامی مانند پسته، فندق، تخمه ژاپنی و تخمه آفتابگردان کاهش قیمت را شاهد هستیم.

شمس ادامه داد: اما برخی محصولات مانند مغز بادام و گردو به دلیل سرمازدگی گران تر از سال گذشته به فروش می رسد. در مجموع می توان گفت قیمت آجیل عید نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ تا ۳۵درصد ارزان تر است.

شمس تصریح کرد: خوشبختانه کمبود خشکبار در بازار نداریم و انواع تنقلات با کیفیت های متنوع در بازار پیدا می شود.

رئیس اتحادیه قناد آبمیوه و بستنی شهر اراک، در خصوص قیمت شیرینی هم گفت: فعلا قیمت ها همان قیمت سال ۱۳۹۷ است. اما احتمالا تا اواسط اسفندماه و بر اساس افزایش قیمتی که در مواد اولیه، حامل های انرژی و کارگر داشتیم، قیمت های جدید اعلام می شود.

وی از لغو نمایشگاه خشکبار خبر داد و گفت: با توجه به خطر انتقال ویروس کرونا در اماکن شلوغ، نمایشگاه آجیل و خشکبار که مقرر بود در اواسط اسفند ماه برگزار شود لغو شده و برگزار نمی شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما