شناسهٔ خبر: 38454948 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با وزیر خارجه سوئیس:

تحریم کنندگان دارو فقط ناقض حقوق بشر نیستند، بلکه قاتل بشرند

خبرگزاری میزان- دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از اعمال سیاست‌ها و تحریم‌های غیر انسانی آمریکایی‌ها علیه ایرانی‌ها گفت: تحریم کنندگان دارو فقط ناقض حقوق بشر نیستند، بلکه قاتل خود بشرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در دیدار اینازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس با علی باقری کنی معاون رئیس قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، راه کارهای بهبود وضعیت ایرانیان زندانی در آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار که در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، باقری کنی با انتقاد از برخورد غیرانسانی آمریکایی‌ها با ایرانی‌های بازداشتی، خواستار پایان دادن به سیاست گروگان‌گیری آمریکایی‌ها شد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به پیگیری مشکلات ایرانیان در هر نقطه از جهان می‌داند.

دبیر ستاد حقوق بشر با نشان دادن تصاویر کودکان معصوم مبتلا به بیماری پروانه‌ای به طرف سوئیسی به سیاست ضدانسانی تحریم دارویی برخی از کشورها اشاره نمود و تصریح کرد: تحریم کنندگان دارو فقط ناقض حقوق بشر نیستند، بلکه قاتل خود بشرند.

بیشتر بخوانید:

در این دیدار وزیر خارجه سوئیس با اشاره به لزوم ارائه امکانات پزشکی به بیماران گفت: دسترسی افراد نیازمند به دارو حق همه است و جلوگیری از آن حتی در دوران جنگ نیز نباید بدون مجازات باقی بماند.

در پایان این دیدار طرفین با اشاره به صدمین سالگرد روابط دوجانبه بر ارتقای همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه حقوق بشر تأکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما