شناسهٔ خبر: 38454469 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

جلوگیری از ورود 87 تن مواد مخدر به کشور

سعید فریدی

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از ورود ۸۷تن مواد مخدر به کشور در ۱۱ ماهه ابتدایی سالجاری جلوگیری شده که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

قاسم رضایی صبح امروز دوشنبه (۵ اسفند ماه) در نشست خبری پس از مراسم تودیع و معارفه فرماندهی مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه ایران اسلامی امروز سرافرازانه می‌درخشد، اظهار کرد: ایران امروز بزرگترین مستکبر جهان را به لرزه در آورده و به همه نوید داد که قدرت استکبار پوشالی است.

وی افزود: ایران امید جهان مستضعفان است و قدرت ایران تمام مستکبران را به لرزه انداخته است.

فرماندهی مرزبانی ناجا با بیان اینکه سربازان ایران هرجا پرچم خود را برافراشته‌اند کار دشمن برهم ریخته شده است، تصریح کرد: در استان کردستان با تقدیم ۵۴۰۰ شهید بومی و ۱۸ هزار شهید مهاجر یک نمونه از این پرچم‌ها برافراشته شده است.

رضایی با بیان اینکه علم و پرچم حرم در ایران است و اگر ایران آسیب ببیند حرم نیز آسیب می‌بیند، ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری آمریکا امروزه در هیچ جای جهان که درحال فعالیت است، آسایش ندارد و این نشان از بزرگی و عظمت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ایران بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ١۵ کشور دارد و از لحاظ تعداد کشورهای همسایه، مقام سوم جهان را دارد خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای همسایه روابطشان را سرد کرده‌اند که قطعا در آینده به عقل خواهند آمد.

فرمانده مرزبانی ناجا حضور مردم در انتخابات را پرشور دانست و گفت: هر حضور و رای مردم تیری بر استکبار جهانی است و دوست و دوشمن انسجام مردم را در وداع سردار سلیمانی دیدند که بی نظیر در جهان بود.

وی با اشاره به توصیه شهید سردار سلیمانی در وصیت‌نامه خود به وحدت و اتحاد اظهار کرد: خون شهید سلیمانی پشتیبان همه‌ عملیات‌های سیاسی، فرهنگی و... ماست و این یک دستاورد برای انقلاب مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌آید.

سردار رضایی با بیان اینکه اقدام شجاعانه ایران در برابر استکبار به خیلی از ملت‌های دیگر شجاعت داد، افزود: اقدام شجاعانه در برخورد با استکبار تراز ایران را بالا برده و از سوی دیگر وظایف ما را به عنوان نیروی نظامی سنگین می‌کند.

وی تصریح کرد: کشف سوخت، کالاهای هدف و کالاهای ضد فرهنگی به خاطر فعالیت مرزبانان در همه مرزها افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان عنوان کرد: از مجلس آینده انتظار داریم که به مطالبات واقعی مرزبانان توجه کنند و به موضوع شهرک‌های سازمانی مرزبانی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرزبانی یک قدرت نرم است که می‌تواند از منافع کشور پاسداری کند، ادامه داد: توقیف یک کشتی بزرگ حامل یک میلیون لیتر سوخت در دریای عمان، کشف یک و نیم تن مواد مخدر و کشف ۶ تن کالا قاچاق در حوزه خلیج فارس گوشه‌ای از فعالیت‌های اخیر مرزبانی است.

سردار رضایی با اشاره به شهادت دو نیروی مرزبانی در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مطلع بودیم تروریست‌ها تجهیزات جدید دریافت کرده‌اند که متاسفانه در جریان درگیری با این متجاوزان دو نیروی مرزبانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی گفت: در یک سال گذشته ارتباط خوبی با کشور پاکستان داشته‌ایم و از همتاهای خود انتظار داریم که این‌ گروهک را تحویل مرزبانی دهد.

فرماندهی مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزنشینان کردستان خیلی از قوانین مرزی را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم است و مرزبان موظف است همه ترددها را کنترل و مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی از رفاهیات مرزنشینان و بازارچه‌ها مرزی حمایت می‌کند، افزود: افرادی در مبادی و زمان مشخص کالا جابه‌جا می‌کنند را می‌توان کولبر نامید ولی افرادی که شبانه در دره‌ها و کوه‌ها مسلحانه مشروبات الکلی و سایر کالاهای ممنوعه را حمل می‌کند مخل امنیت هستند.

سردار رضایی با بیان اینکه تحقق شعار سال به دلیل فداکاری مرزبانی بوده است تا تولید داخلی رونق یابد تصریح کرد: امروزه مرزبانان مدافعان حریم حرم هستند و این روحیه از تمامی پرسنل مرزبانی کشور معلوم است.

وی عنوان کرد: از ورود ۸۷تن مواد مخدر به کشور در ۱۱ ماهه ابتدایی سالجاری جلوگیری شده که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با ضروری دانستن تکریم مرزبانان و خانواده‌های آن‌ها ادامه داد: خانواده مرزبانان باید مقدس شمرده شوند و همه مداحان و امامان جمعه خانواده و مرزبانان را دعا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه نیرو انتظامی در حوزه‌های متفاوتی مسئولیت دارد و در همه شرایط در حال انجام ماموریت است یادآور شد: نیرو انتظامی از مردم بوده و ملت از این نهاد بسیار راضی هستند و به عبارتی مقام ارزشی دارد.

لازم به ذکر است طی مراسمی از زحمات سردار کیومرث شیخی تقدیر شد و حکم انتصاب به فرماندهی مرزبانی استان کردستان، تحویل علی رضا مرزبان شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما