شناسهٔ خبر: 38446355 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا؛

دفتر آموزش‌های هنری نسبت به فعالیت آموزشگاه‌ها اطلاعیه داد

آروین موذن زاده

دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ضرورت به کارگیری اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اطلاعیه ای را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به ضرورت به کارگیری اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، نکات زیر درباره فعالیت آموزشگاه های آزاد هنری و مؤسسات مهارت آموزی کاردانش ابلاغ می شود.

۱. برگزاری تمامی کلاس های گروهی (جمعی) در نقاط مختلف کشور تابع تصمیم اتخاذ شده توسط دانشگاه ها و آموزش و پرورش هر منطقه است بنابراین در صورت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اینگونه کلاس های آموزشگاه ها و مؤسسات فرهنگی و هنری هم باید تعطیل شوند.

۲. برگزاری کلاس های آموزشی انفرادی (استاد شاگردی) در صورت رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی محل و تجهیزات مورد استفاده، فعلاَ بلامانع است.

۳. توصیه اکید می شود هنرجویان از ابزار و تجهیزات آموزشی شخصی خود در کلاس ها استفاده کنند و از استفاده از ابزار و آلات آموزشگاه خودداری شود.

۴. توصیه می شود برای رفع نگرانی خانواده ها و با هماهنگی هنرجویان، اساتید و آموزشگاه ها تا حد ممکن هرگونه فعالیت آموزش در آموزشگاه ها به زمان دیگری موکول شود.

۵. مسئولیت هرگونه تصمیم گیری نهایی درباره تعطیلی کامل آموزشگاه ها و مؤسسات فرهنگی و هنری مجری طرح مهارت آموزی کاردانش برعهده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هاست که باید مدیران کل محترم با هماهنگی ستاد بهداشتی استان در این زمینه اقدام کنند. 

نظر شما