شناسهٔ خبر: 38446105 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سایه سنگین کرونا بر سر فعالیت قهوه‌خانه‌ها

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی گفت: در صورت قوت گرفتن احتمال شیوع ویروس کرونا در قهوه خانه‌ها، امکان تعطیلی این مکان‌ها وجود دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، محسن نظری، رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت فعالیت  قهوه‌خانه‌ها پس از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: اگر شیوع ویروس کرونا در قهوه‌خانه‌ها بیشتر شود احتمال تعطیلی آن‌ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی از کاهش مراجعه مشتریان به قهوه‌خانه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعداد مشتری در سفره خانه‌ها کم شده است و اگر شیوع آن بیشتر شود احتمال تعطیلی آن‌ها وجود دارد.

به گفته نظری؛ هم اکنون ۵۰۰۰ هزار واحد صنفی رسمی قهوه‌خانه‌دار در تهران مشغول به فعالیت‌اند.
رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی با اشاره به اینکه نظارت کامل بر این واحد‌ها در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم که این نظارت‌ها ادامه داشته باشد.

گفتنی است، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، همیشه و در هر شرایطی شلوغ هستند، هر قدر هم که اوضاع اقتصادی آشفته باشد و قدرت خرید مردم کم باشد، باز هم رستوران رفتن در سبد هزینه خانوار‌ها جای ثابت خودش را دارد.

در روزهای اخیر اتحادیه‌های مربوط به کسب‌وکار‌های رستورانی، خبر از کم شدن مشتریان خود داده‌اند و البته نگران کسب‌وکارهایشان در روز‌های پیش رو هستند. در حال حاضر به دنبال انتشار اخباری پیرامون ویروس کرونا  قهوه‌خانه‌ها بیشتر از همه آسیب دیده‌اند. جهان نيوز

نظر شما