شناسهٔ خبر: 38445845 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

با وجود افزایش نگرانی‌ها از شیوع بیماری کرونا

محموله ماسک فعلآ به تهران نمی‌رسد ا ماسک خانگی تهیه کنید

توزیع ماسک در پایگاه‌های بهداشتی تهران فعلا انجام نمی‌شود و بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت این کالا از امروز در قم توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین- پریسا نوری: تب و تاب و نگرانی از ابتلا به کرونا موجب شده این کالا در داروخانه‌ها نایاب و در بازار آزاد به قیمت 10 تا 30 برابر به فروش برسد از این رو برای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان و سوداگران خرید و فروش این کالا در داروخانه‌ها ممنوع و مقرر شد ماسک‌ به همراه بسته آموزشی و محلول شوینده از طریق خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت و واحدهای بهداشتی در بین مردم توزیع شود. اما پیگیری‌های خبرنگار همشهری محله از چند پایگاه بهداشتی در سطح شهر حاکی از این است که این بسته‌ها هنوز به پایگاه‌های بهداشتی نرسیده است.

مهدیه احمدی زاده مسئول روابط عمومی معاونت امور بهداشت دانشگاه شهید بهشتی درباره این موضوع به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «طبق برنامه‌ریزی وزارت بهداشت بر اساس اولویت استانی، ماسک و مواد بهداشتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و به دلیل وضعیت شهر قم از امروز این کالاها در این استان توزیع می‌شود.»
او در پاسخ به این سؤال که ماسک‌ها چه زمانی به دست شهروندان پایتخت می‌رسد افزود: «هنوز مشخص نیست و این موضوع توسط وزارتخانه بررسی و  ابلاغ می‌شود.»

  • تهیه ماسک خانگی

با توجه به کمبود ماسک در سطح شهر آیا شهروندان می‌توانند ماسک را در منزل تهیه کنند؟ «فهیمه محمودی» کارشناس بیماری‌های مسری مرکز بهداشت شمال در پاسخ به این سوال می‌گوید: «اگر هر دو سه ساعت یک بار ماسک را شست‌وشو دهند، می‌توانند از ماسک پارچه‌ای به جای ماسک یکبار مصرف استفاده کنند.» او در ادامه می‌افزاید:‌ »برای تهیه ماسک، اگر پارچه‌ ضخیم باشد یک لایه برای ممانعت از ورود ویروس کافی است و اگر پارچه نازک است می‌توانند از دستمال کاغذی یا گاز استریل در لای آن استفاده کنند.»

نظر شما