شناسهٔ خبر: 38445771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش| ویژگی‌های سامانه‌های جدید پدافند هوایی یمن+تصاویر

ویژگی‌های ۴ سامانه جدید پدافند هوایی یمن که دیروز از آنها رونمایی شده بود٬ منتشر شد. این سامانه‌‌ها کاملا داخلی بوده و به دست متخصصان یمنی ساخته شده و موشک‌های آن از نوع روسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، سامانه‌های پدافند هوایی مهم‌ترین ابزار برای مقابله با تجاوزات دشمن هستند٬ در همین راستا جنبش «انصارالله» یمن به منظور دفاع پیشرفته از حاکمیت کشور خود از 4 سامانه جدید پدافند هوایی که پیش از این اعلام کرده بود رونمایی کرد. این سامانه‌‌ها با نام «ثاقب1» و «ثاقب2» و «ثاقب3» و «فاطر1» شناخته می‌شوند.

 

ویژگی‌های این سامانه‌ها همانطور که از زبان «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته شده بود٬ عصر دیروز منتشر شد.

این سامانه‌‌ها کاملاًَ داخلی بوده و به دست متخصصان یمنی ساخته شده و موشک‌های آن از نوع روسی است.

سامانه فاطر1

این سامانه با موشک‌های زمین به هوای میان‌برد و دوربرد روسی توسعه یافته که طول آنها 5.8 متر٬ وزنشان 600 کیلوگرم و سرعت آنها 2.8 ماخ و بردشان 22.6 کیلومتر بوده و با سیستم جهت‌گیری حرارتی عمل می‌کند.

ثاقب1

مراحل توسعه این سامانه در مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی انجام شده که موشک‌های هوا به هوای R37 روسیه را تبدیل به موشک زمین به هوا کرده و با دقت به هدف برخورد می‌کنند. طول این موشک‌ها 2.9 متر و وزنشان بیش از 105 کیلومتر است٬ سرعت آنها 1.5 ماخ و بردشان 9 کیلومتر است و با سیستم جهت گیری حرارتی عمل می کند.

ثاقب2

این سامانه نیز به دست متخصصان یمنی توسعه یافته که موشک‌های هوا به هوای R-27 روسیه را تبدیل به موشک زمین به هوا کرده و قدرت کنترل مداخلات الکترونیکی و حرارتی را دارد.

طول این موشک‌ها 3.9 متر٬ وزن آنها 125 کیلوگرم٬ سرعتشان 2.5 ماخ و برد آنها 15 کیلومتر است و با سیستم جهت گیری حرارتی کار می‌کنند.

ثاقب 3

این سامانه با تبدیل موشک هوا به هوای روسی به موشک زمین به هوا توسعه یافته و مراحل مدرن‌سازی آن ضمن سامانه «مرصاد» بوده است و نیروهای هوایی به عنوان یک سامانه جدید پدافند هوایی از آن استفاده می‌کنند.

طول موشک‌های آن 3.5 متر٬ وزنشان 175 کیلوگرم٬ سرعت آنها 2.5 ماخ و بردشان 20 کیلومتر بوده و با سیستم جهت‌گیری مرکب کار می‌کنند و دقت اصابت آنها به هدف 98 درصد تخمین زده شده است.

این سامانه پیش از این در 2016 جنگنده F15 و F16 را رهگیری کرده بود.

مبارزان یمنی با توسعه و مدرن‌سازی این سامانه‌ها بار دیگر محاسبات دشمن در تجاوزاتش ضد یمن را به هم ریختند.

انتهای پیام/

نظر شما