شناسهٔ خبر: 38445433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سندرز در نشست آیپک شرکت نخواهد کرد

برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از عملکرد کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک تایید کرده است که در کنفرانس سالیانه این لابی صهیونیستی شرکت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برنی سندرز روز یکشنبه با انتقاد از کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل آیپک این مساله را تأیید کرده است که در کنفرانس سالیانه این سازمان شرکت نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، سندرز با انتشار توئیتی اعلام کرده است که به خاطر ارتباط آیپک با رهبرانی که با تعصب مخالفت خود را با حقوق اساسی فلسطینی‌ها اعلام می‌کنند، در کنفرانس سالیانه این سازمان شرکت نخواهم کرد.

ظاهراً اشاره برنی سندرز به رژیم کنونی اسرائیل با نخست وزیری نتانیاهو است که پیش از این سندرز بارها به شدت از وی انتقاد کرده است.

سندرز در ادامه نوشت: مردم اسرائیل حق زندگی در صلح و امنیت را دارند. همین طور مردم فلسطین. من همچنان نسبت به ساختار آیپک نگران هستم چرا که زمینه لازم را برای رهبرانی فراهم می‌کند که آشکارا با حقوق اساسی فلسطین مخالفت می‌کنند. به همین دلیل در کنفرانس آنها شرکت نخواهم کرد.

وی افزود: من به عنوان رئیس جمهور از حقوق اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت خواهم کرد و هر کار ممکنی را برای برقراری صلح و امنیت در منطقه انجام خواهم داد.

سندرز که خود یک یهودی است پیش از این بارها از آیپک و نتانیاهو انتقاد کرده است. وی بارها رژیم نتانیاهو را یک رژیم افراطی و نژادپرست توصیف کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما