شناسهٔ خبر: 38445009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

در تذکری آیین‌نامه‌ای:

فروش یک میلیون بشکه در روز در بودجه 99 غیرواقعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعداد در نظر گرفته شده در لایحه بودجه را غیرواقعی خواند و گفت: با این حال اگر به بودجه رأی ندهیم به سمت خودتحریمی حرکت کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،شهروز برزگر کلشانی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 5 اسفند ‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای و همچنین در اخطاری مستند به بندهایی از قانون اساسی گفت: بودجه 99 ایرادات زیادی دارد به طور مثال در بحث فروش اموال مبلغی حدود 50 هزار میلیارد در نظر گرفته شده که در سال جاری 10 هزار میلیارد تعیین شده بود که محقق نشد.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی فروش نفت را از دیگر ایرادات بودجه 99 دانست و گفت: در لایحه بودجه فروش یک میلیون بشکه در روز در نظر گرفته شده این در حالی است که هم اکنون ما روزانه 300 هزار بشکه به فروش می‌رسانیم.

وی ادامه داد: همچنین 80 هزار میلیارد تومان در خصوص فروش اوراق مالی در نظر گرفته شده که جای تردید دارد، عدد در نظر گرفته شده برای مالیات نیز 195 هزار میلیارد است که واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد.

برزگر با بیان اینکه طبق نظر آقای نوبخت تنها 8 درصد وابستگی به نفت در لایحه بودجه وجود دارد، تأکید کرد: 200 هزار میلیارد کسری بودجه در لایحه بودجه 99 دیده می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با وجود ایرادات مطروحه اما اگر مجلس نخواهد به کلیات لایحه رأی دهد به سمت خودتحریمی می‌رویم./

پایان پیام

نظر شما