شناسهٔ خبر: 38444923 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم نامگذاری خانه کشتی شهید هادی برگزار شد؛

طالقانی: باید به کشتی توجه بیشتری شود/ دبیر: یک جام را بنام یک قهرمان زنده نامگذاری کردیم/ صالحی امیری: کشتی وارث تبار و ریشه ورزش ایران زمین است

خانه کشتی شماره یک مجموعه ورزشگاه آزادی پس از بازسازی به نام شهید ابراهیم هادی نامگذاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مراسم خانواده شهید هادی، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی، حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک و جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی حضور داشتند.

محمدرضا طالقانی عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید ابراهیم هادی گفت: زمانی خانه کشتی به حدی خراب بود که هیچکس نمی‌توانست اینجا را نگاه کند و ۳ سال شب و روز زحمت کشیدیم و امروز هم بهتر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: محمدی: برای آنکه آینده را به دست آوریم نباید همیشه به نفرات اول میدان داد/ سطح قهرمانی آسیا بالا بود

وی ادامه داد: شهید هادی دنبال زد و بند نبود و فقط دوست داست کشتی بگیرد، مانند خیلی از بچه‌های پایین شهر. هادی مانند خیلی از بچه‌هایی که به جبهه رفتند و برنگشتند چیزی برای خودش نمی‌خواست.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی تصریح کرد: آخرین اردویی که رفتیم در یک اتاق ۷ نفره زیر پله‌های ورزشگاه امجدیه بود که به استاد خودم صنعتکاران گفتم این در شأن کشتی نیست. به همین دلیل بعد از اینکه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم درخواست یک جای خوب برای اردو‌های کشتی را کردم و این محل را به ما واگذار کردند و طی ۳ سال با کمک‌های مردمی بدون اینکه یک ریال هم از دولت بگیریم خانه کشتی را آماده کردیم. خوشحالم امروز این مجموعه مجدداً بازسازی شد و به کشتی کمک می‌شود. زمان زیادی تا المپیک نداریم و از مسئولان ورزش درخواست می‌کنم توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.

خانه کشتی شهید هادی به طور رسمی توسط خواهر گرانقدر شهید ابراهیم هادی و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک افتتاح شد.

گفتنی است با معاضدت نابغه کشتی ایران و جهان - استاد عبدالله موحد - خانه کشتی شماره یک مجموعه ورزشی آزادی به نام پهلوان شهید ابراهیم هادی مزین شد که ١٥ میلیارد تومان برای نوسازی این خانه کشتی هزینه شد و تمام مبلغ آن توسط بخش خصوصی تأمین گردید.

دبیر: یکی از بهترین خانه کشتی های دنیا افتتاح شد/ از مسئولان ورزش تقاضا می‌کنم، خانه کشتی کنار دریاچه تعیین تکلیف شود

علیرضا دبیر، در حاشیه افتتاح خانه کشتی شهید ابراهیم هادی اظهار داشت: باید تشکر ویژه‌ای از آقای عبدالله موحد داشته باشیم. بعد از اینکه به جمع بندی رسیدیم و با لطف سیدحسن خمینی جام یادگار امام (ره) را به نام موحد کردیم، با موافقت وی این تغییر نام صورت گرفت.

وی تصریح کرد: حتی اتحادیه جهانی هم از این بابت از ما تشکر کردند و قرار است این مسابقات در بابلسر برگزار شود. جز معدود کشور‌هایی هستیم که یک جام را بنام یک قهرمان زنده نام‌گذاری کردیم. خوشحالیم که در زمان حیات آقای موحد این اتفاق افتاد. مسابقات لیگ را بنام حاج احمد خمینی (یادگار امام) کردیم.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: بعد از این اتفاق آقای موحد گفت خانه کشتی را به نام هر کسی که دوست دارید نام‌گذاری کنید. خانه کشتی شماره ۲ بنام شهید صدرزاده و خانه کشتی شماره یک بنام شهید هادی نام‌گذاری شد.

وی افزود: به جرات می‌توانم بگویم اینجا بعد از بازسازی بهترین خانه کشتی دنیاست. خدا لطف کرد تمام ۱۵ میلیارد هزینه بازسازی را از بخش خصوصی گرفتیم و یک ریال هم از دولت نگرفتیم. ۲۲ سال در خانه کشتی اکسیژن وجود نداشت و یک و نیم میلیارد برای دستگاه‌های هواساز هزینه شد. تمام اتاق‌ها تخریب شده بود و شرایط بسیار بدی داشت. نور خانه کشتی را ۴ برابر کردیم تا کشتی‌گیرانی که تمرین می‌کنند لذت ببرند.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: از مسئولان ورزش تقاضا می‌کنم، خانه کشتی کنار دریاچه هم تعیین تکلیف شود. حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته، اما رها شده است. متأسفانه در طراحی افتضاح مشاوره داده شده است، اما در مصالح فوق‌العاده است. امیدواریم تکلیف آنجا هم زودتر روشن شود.

صالحی امیری: کشتی به مثابه نگینی درخشان در ورزش قهرمانی می‌درخشد

همچنین سیدرضا صالحی امیری، در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز روز بسیار زیبایی در تاریخ ورزش ایران است و کشتی به مثابه نگینی درخشان در ورزش قهرمانی می‌درخشد و اگر در جهان ورزش احساس غرور می‌کنیم باید آن را در کشتی جستجو کنیم.

وی ادامه داد: هر فضایی که در آن، زمانی در آن روحی دمیده شود باعث افتخاراست. روح پهلوانی در اینحا دمیده شده و زمانی پهلوانان و قهرمانان بزرگی در اینجا بودند و روح پهلوانی دمیدند و باعث افتخار هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در این سالن اتفاق دیگری هم افتاد که مهم‌تر از آن، وجه روحانی بود و این سالن امروز مقدس شده و از امروز که به نام شهید شد باید حرمت شهید را حفظ کنند. اگر نام گذاشتید باید مرام شهید را هم دنبال کنید. از امروز در کلام و قضاوت و رفتارمان دقت کنیم چرا که از امروز به غیر از خانه کشتی امروز مقدس شده است. از این نگاه کشتی در ورزش ایران زمین یک ورزش نیست. اگر ایرانیان در ورزش جهان احساس غرور میکنند بلکه به خاطر هدیت و نماد این کشور و وپرچم این سرزمین است. کشتی وارث تبار و ریشه ورزش ایران زمین است.

بیشتر بخوانید: تشکیل کارگروه آنالیز کشتی گیران خارجی برای بازی‌های المپیک

انتهای پیام/

نظر شما