شناسهٔ خبر: 38442532 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توقف تردد مسافر در مرز دوغارون

رئیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از صبح امروز تردد مسافر بین ایران و افغانستان در مرز دوغارون به درخواست کشور همسایه و با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا متوقف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید محمدی رئیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون روزانه به طور میانگین دو هزار و ۵۰۰ مسافر در این مرز تردد داشته اند که ۹۰ درصد آن‌ها از اتباع افغانستان بوده اند.


او ادامه داد: البته تردد ناوگان باری و ترانزیتی در مرز دوغارون همچنان ادامه دارد و در این خصوص محدودیتی اعمال نشده است.

رئیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: کشور ترکمنستان هم پیش از این تردد اتباع خود را در سه مرز سرخس، لطف آباد و باجگیران محدود کرده بود و از روز گذشته علاوه بر توقف تردد مسافر بر تردد کامیون‌ها  محدودیت‌های جدید به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا اعمال کرد.

محمدی افزود: از روز گذشته ترکمنستان از ورود هرگونه کامیون با ملیتی به جز ترکمنستان به خاک خود جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر تنها به کامیون‌های دارای ملیت سایر کشور‌ها اجازه خروج از ترکمنستان و ورود به ایران را می‌دهد.
 
واحد قرنطینه در چهار مرز زمینی دوغارون، سرخس، لطف آباد و باجگیران خراسان رضوی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی فعال است و موارد بیماری و مسایل بهداشتی مسافران را پیش از ورود به کشور بررسی می‌کند.

انتهای پیام//ف.ک

نظر شما