شناسهٔ خبر: 38441554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر بهداشت: ۴۷ نفر در کل کشور به «کرونا» مبتلا شدند/ ۱۲ نفر فوت کردند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بر اساس گزارش وزیر بهداشت تاکنون ۴۷ نفر در کل کشور مبتلا به «کرونا» شده اند و با گرم شدن هوا این ویروس از بین می‌رود.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین؛ اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس امروز و در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گزارشی از جلسه غیر علنی مجلس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه داد.

وی گفت: بسیاری از گزارش‌هایی که در خصوص بستری شدن اشخاص در بیمارستان ها بوده مربوط به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بوده و تقریباً ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و متأسفانه ۱۲ نفر تا امروز بر اثر این بیماری فوت کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق گزارش وزارت بهداشت دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در تهران شناسایی شدند که از قم به تهران آمده بودند، در استان قم نیز به هر کدام از خانواده‌ها یک «پک» شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده داده شده است، عامل ابتلاء افرادی بودند که از پاکستان، افغانستان و چین وارد کشور شده بودند، برخی از این افراد از مبادی ورودی غیرقانونی وارد کشور شده بودند.

عباسی با بیان اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت از نظر امکانات بهداشتی و پزشکی کمبودی در کشور وجود ندارد و نباید شهروندان در این خصوص نگرانی داشته باشند، افزود: فقط توصیه این است که برای پیشگیری افراد از ماسک و مایع ضدعفونی کننده استفاده و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: طبق گزارش وزیر بهداشت با گرم شدن هوا این ویروس از بین خواهد رفت، وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز بر اساس شرایط موجود در کشور تصمیم گیری خواهد شد و از طریق رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: افراد از حضور در تجمعات ورزشی و اردوهای دانش آموزی خودداری کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود تا با مشکلات حادی رو به رو نشویم.

عباسی تاکید کرد: طبق گزارش وزیر بهداشت در برخی مناطق کشور مواردی از «کرونا» شناسایی شده از این رو مبادی ورودی کشور و پروازها تحت کنترل قرار دارد، افرادی که وارد کشور می‌شوند از طریق دمای بدن و علائم کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: بخشی از علائم مربوط به آنفلوآنزای حاد است و ربطی به کرونا ندارد، بنابراین مردم ضمن پیشگیری باید تلاش کنند دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را عمل کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

نظر شما