شناسهٔ خبر: 38441507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

صالحی آرا در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

اقدامات قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به مردم زلزله‌زده خوی

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات کمک به مردم زلزله‌زده خوی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

احمد صالحی آرا رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص زلزله آذربایجان غربی به مرکزیت بخش قطور از شهرستان خوی به خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: به محض وقوع زلزله، رئیس قرارگاه جهادی در استان آذربایجان غربی - ارومیه  محمود‌ پوریوسف نسبت به فعال سازی قرارگاه جهادی استان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا قرارگاه جهادی فرعی در شهرستان خوی نیز به ریاست مهدیان تشکیل و با هماهنگی‌های به‌عمل آمده تیم‌هایی را در غالب امداد و نجات آماده و به منطقه زلزله‌زده اعزام کرد.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بازدیدهای میدانی از این مناطق حاکی از این است که روستاهای ترس‌آباد، عشق آباد و گوگرد تخریب شده‌اند، روستای گیرناویک 20 تا 30 درصد تخریب شده است. بر اساس گزارشات دریافتی غالب خانه‌های قدیمی و کاه‌گلی بطور صددرصد تخریب  و از بین رفته‌اند، ضمنا بخشی از احشام مردم نیز در این حادثه تلف شده‌اند.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وضعیت مردم زلزله‌زده در روستاهای تخریب شده با توجه به برودت هوای سرد  بسیار سخت و ناراحت‌کننده است مردم به لحاظ پس‌لرزه‌های که به‌صورت مرتب آن مناطق را تهدید می‌کند، امکان استفاده از اماکن مسکونی خود را ندارند و مجبور هستند امشب در حیاط منازل خود در خودرو یا اگر چادرهای هلال‌احمر تحویل‌شان شده باشد در چادر استراحت کنند، به همین منظور نیاز مبرم به وسایل گرمایشی و پتو دارند.

وی گفت: از همه همکاران در استان آذربایجان غربی و استان‌های همجوار درخواست دارم به کمک مردم مظلوم و محروم این مناطق بشتابند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی (مانند اقلامی که قید کردم) را به قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی – ارومیه ارسال کنند، تا جهادگران قرارگاه از جمله بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان نسبت به هدایت و ساماندهی کمک‌ها در مناطق زلزله زده اقدام کنند. 

انتهای پیام/4040/

نظر شما