شناسهٔ خبر: 38441370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آقامحسنی در گفتگو با دانشجو:

توجهی به شایعات در مورد کرونا ویروس نکنید / دست‌ها ناقل بیماری هستند

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مهمترین راه جلوگیری از این ویروس شست و شوی دست است؛ زیرا که دست‌ها ناقل این بیماری بوده و با دست دادن به راحتی منتقل می‌شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی آقامحسنی، از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: از اعداد و ارقام دقیق اطلاعی ندارم. در استان قم دو بیمارستان را به بیماران کرونا ویروس اختصاص دادند. این ظرفیت زیادی است، اما می‌توان گفت که این بیماری خطرناک است، اما جای تعجب است که مردم به این مسئله بی توجه هستند یا شاید هنوز باور نکرده اند که این بیماری به سرعت در حال انتشار است.

آقامحسنی در ادامه گفت: روز به روز تعداد مبتلایان در بیمارستان بیشتر می‌شود و این ناشی از عدم آگاهی مردم از حفاظت از خود است. درصورت بی توجهی و عدم رعایت بهداشت فردی امکان انتقال این بیماری بیشتر نیز می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تب و سرفه و تنگی نفس از علائم شایع کرونا ویروس است و لازم است که افراد بعد از دیدن این علائم به پزشک مراجعه کنند هرچند که در روز‌های ابتدایی این علائم بسیار خفیف است.

وی ادامه داد: مهمتر از درمان این بیماری، پیشگیری از آن است که باعث کنترل انتقال و انتشار آن می‌شود. مهمترین راه جلوگیری از این ویروس شست و شوی دست است، زیرا که دست‌ها ناقل این بیماری بوده و با دست دادن به راحتی منتقل می‌شود. هرگونه تماس نزدیک یعنی کمتر از یک متر باید بین افراد رعایت بشود. تا جایی که ممکن است که از حضور در فضای بسته و اماکنی که جمعیت بیشتری در آنجا رفت و آمد می‌کنند خودداری کنند.

مرتضی آقامحسنی در ادامه گفت: ماسک یکی از راه‌های پیشگیری از این بیماری است. البته ماسک مخصوص کسانی است که به این بیماری دچار شده یا مشکوک به آن هستند یا به هر نحوی با بیمار تشخیص داده شده در ارتباط هستند. درواقع ماسک‌های فیلتر دار مخصوص کسانی است که با بیماران سر و کار دارند و ماسک‌های ساده نیز مختص آن دسته از افرادی است که احساس بیماری می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: درست است که انتشار و انتقال این بیماری با سرعت بالایی صورت می‌گیرد، اما استرس زیاد موجب از کار افتادن سیستم ایمنی بدن شده و بدن را آماده دریافت ویروس می‌کند. ضمن تکمیل اطلاعات برای سلامتی خود باید آرامش داشته باشیم و اتفاقات افتاده را بپذیریم و درصدد مقابله با آن باشیم.

وی در پایان گفت: به شایعات و مطالبی که در فضای مجازی عنوان می‌شود نباید توجه کرد. ضمنا در حال حاضر هیچ ماده خوراکی چه طبیعی مورد تایید درمان این بیماری نیست.

نظر شما