شناسهٔ خبر: 38441331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم واکنش سریع هلال‌احمر مهاباد به مناطق زلزله‌زده اعزام شد

مهاباد- ایرنا- مسوول امداد و نجات هلال احمر مهاباد گفت: تیم ۱۰ نفری واکنش سریع هلال‌احمر این شهرستان به مناطق زلزله‌زده «قطور» اعزام شد.

صاحب‌خبر -

ناصر پهلوانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای این تیم شب گذشته به منظور اسکان اضطراری زلزله‌زدگان و جستجوی آوار در مناطق زلزله‌زده با استفاده از یک دستگاه اتوبوس به مناطق زلزله‌زده «قطور» اعزام شدند.

وی اضافه کرد: علاوه‌ بر این تیم واکنش سریع، بامداد امروز سه کامیون کمک‌های امدادی شامل ۳۶۰ تخته چادر امدادی و یک دستگاه آمبولانس از این شهرستان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

وی افزود: اعزام این تیم واکنش سریع و اقلام امدادی هلال احمر این شهرستان به مناطق زلزله‌زده با همکاری شهرداری و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد صورت گرفته است.

مسوول امداد و نجات هلال احمر مهاباد گفت: ۱۷۰ امدادگر در هلال‌احمر این شهرستان فعالیت می‌کنند که در قالب ۳۲ تیم امداد و نجات ساماندهی شده‌اند و بیش از ۸۰۰ نفر داوطلب در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت کرده‌اند که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه با این جمعیت همکاری می‌کنند.

۲ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج‌درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح و ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه‌ حوالی شهر قطور و منطقه زرآباد خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند. 

خوشبختانه این زمین لرزه‌ها تاکنون تلفات جانی نداشته است.

فعالیت گسل محلی قطور طی یک‌ماه گذشته بیش از ۳۰ بار گزارش شد که زلزله دیروز به بزرگی ۵.۹ ریشتر بزرگترین فعالیت آن بوده‌ است.

نظر شما