شناسهٔ خبر: 38440915 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آکادمی ملی المپیک یا محله برو و بیا

فارس

با وجود مشکلات زیادی که در زمان ریاست رضا قراخانلو در آکادمی ملی المپیک وجود داشت، وی دوباره با حکم رئیس کمیته به پست قبلی خود بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رضا قراخانلو اواخر اسفندماه سال 96 به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک معرفی شد اما در این مدت بحث‌هایی درباره مشکلاتی قانونی برای فعالیت وی مطرح بود. 

با توجه به فعالیت قراخانلو در پژوهشگاه علوم ورزشی و هیات علمی دانشگاه، با وجود رایزنی‌هایی که رضا صالحی‌امیری داشت، مشکل دوشغله بودن وی حل نشد تا وی آذرماه امسال از سمت خود کنار برود. رئیس کمیته ملی المپیک هم در حکمی شمس‌الدین تقوی رئیس مرکز پزشکی آکادمی را به عنوان سرپرست آکادمی معرفی کرد اما وی بعد از این پست به دلیل عمل جراحی نتوانست به فعالیتش ادامه دهد تا اینکه دوباره زمزمه حضور قراخانلو دوباره در آکادمی شنیده شد.

حالا و پس از بازگشت دوباره قراخانلو به این پست این پرسش بوجود می آید آیا مشکل دوشغله بودن قراخانلو مرتفع شده و او دیگر برای حضور در این پست منع قانونی ندارد یا کماکان با همان شرایط سابق به این سمت بازگشته است؟ فراموش نکنیم که در سال منتهی به المپیک قرار داریم و کمتر از 6 ماه دیگر بزرگترین فستیوال ورزشی جهان آغاز می شود و در این سال مهم آکادمی نقشی کلیدی در پروسه آماده سازی ورزشکاران در مسیر کسب سهمیه المپیک و در ادامه آماده سازی برای موفقیت در توکیو 2020 را دارد بنابراین این مرکز در سال آتی وظیفه ای مهم بر عهده خواهد داشت و از همین رو نیازمند یک مدیر تمام وقت است تا با تمرکز کامل انرژی خود را معطوف برنامه های این مرکز کند.

قراخانلو پیش از این و در دوران سرپرستی حضور دائم و همیشگی در آکادمی نداشت و به شکل پارت تایم و از راه دور این مرکز را اداره می کرد؛ شیوه ای که قطعا برای دوران جدید کارایی نخواهد داشت و از همین رو باید قزاخانلو در این دوره تمام انرژی خود را متمرکز آکادمی کرده و تمام وقت در این پست باشد. نکته ای که احتمالا مورد توجه ریاست کمیته ملی المپیک قرار گرفته است.

* برطرف شدن موانع قانونی و بازگشت دوباره به آکادمی

با وجود اینکه صحبت از ریاست یک عضو هیات اجرایی در آکادمی مطرح بود، اما سیدرضا صالحی‌امیری در حکمی دوباره قراخانلو را به آکادمی بازگرداند با این تفاسیر که ایرادات قانونی وی برطرف شده است.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تودیع و معارفه رئیس آکادمی گفته بود: ما با قراخانلو مشکلی نداشتیم و مصمم بودیم تا او را حفظ کنیم اما پس از فشارهای بیش از حد نهادهای نظارتی و پس از مشورتی که با همکاران و مدیران کمیته ملی المپیک داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که مبادا مقاومت ما باعث وارد شدن خسارتی به او شود. پس به این دلیل و پس از جمع بندی های لازم تصمیم گرفتیم سیدشمس الدین تقوی را که از مدیران موفق کمیته ملی المپیک است برای سرپرستی آکادمی ملی المپیک انتخاب کنیم.

* نظر اساسنامه درباره ریاست آکادمی چیست؟

تغییری که در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک در خصوص ریاست آکادمی مطرح شده مربوط به دوره ریاست است. پیش از این رئیس آکادمی برای مدت 4 ساله معرفی می‌شد که در اساسنامه جدید به 2 ساله تغییر کرده است.

قراخانلو هم از سال 96 در این پست فعالیت کرده و البته در مدت حضورش با مشکلات زیادی هم روبه‌رو بوده اما مشخص نیست چگونه مسئولان کمیته تصمیم به بازگشت وی گرفته‌اند؟ در این دو سال کمیته ملی المپیک نتوانست مشکل قانونی قراخانلو را حل کند و این سوال مطرح می‌شود چگونه در مدت 2 ماه این مشکل قانونی برطرف شده است؟

حالا باید دید رضا قراخانلو با حضور دوباره‌اش در آکادمی چه برنامه‌هایی دارد.

نظر شما