شناسهٔ خبر: 38440188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورزشکار مهابادی مربی درجه یک بسکتبال کشور شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «محسن سهرابی» مربی اهل این شهرستان موفق به اخذ مدرک مربی‌گری درجه یک بسکتبال کشور شد.

صاحب‌خبر -

قرنی مصطفی‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره مربی‌گری درجه یک بسکتبال با حضور ۷۰ مربی برتر از استان‌های مختلف کشور طی هشت روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و زیرنظر فدراسیون بسکتبال برگزار شد.

وی ادامه داد: «محسن سهرابی» در این دوره با کسب نمره‌های لازم در بخش‌های تئوری و عملی موفق شد بالاترین مدرک مربی‌گری بسکتبال را در سطح کشور کسب کند.

وی با بیان اینکه این دوره زیرنظر «علی توفیق» مدرس فدراسیون بسکتبال برگزار شد، اضافه کرد: در این دوره مربیان با آخرین تکنیک و تاکتیک‌های رشته بسکتبال و روان‌شناسی مربی‌گری آشنا شدند.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: کسب مدرک مربیگری درجه یک بسکتبال کشور نیازمند داشتن مدرک مربیگری درجه یک و ۲ است و پیش‌نیاز مدرک بین‌المللی «فیبا کد» بوده که آخرین مدرک مربیگری بسکتبال در سطح جهان به شمار می‌رود.

«مصطفی‌پور» افزود: «محسن سهرابی» اولین بسکتبالیست مهابادی است که پس از ۱۰ سال موفق به اخذ مدرک مربی‌گری درجه یک بسکتبال در این شهرستان شده است.

«محسن سهرابی» سابقه ۲۰ ساله در ورزش بسکتبال و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۷ هدایت تیم‌های مختلف بسکتبال در آذربایجان‌غربی در رده‌های مختلف را در کارنامه دارد؛ وی هم‌اکنون هدایت تیم بسکتبال باشگاه «لاوان موکریان» مهاباد را عهده‌دار است.

رشته بسکتبال دارای سابقه ۶۰ ساله در مهاباد بوده و «کمال شاه‌مرادیان» اولین داور این شهرستان است که در مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور سابقه قضاوت دارد.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

نظر شما