شناسهٔ خبر: 38439029 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پس از قهرمانی آزادکاران در آسیا؛

محمدی: سطح پیکارها بسیار بالا بود/ باید به جوانان امیدوار باشیم

علیرضا هنرمنش

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از قهرمانی تیمش در آسیا گفت: خوشبختانه به تمامی اهدافی که در ذهن داشتیم دست یافتیم و باید هم اکنون مهیای ادامه را شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سی و سومین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا شب گذشته با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. مسابقاتی که طی دو روز به میزبانی هندوستان برگزار شد و شاگردان غلامرضا محمدی توانستند با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز، جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

در این دوره از مسابقات محمدجواد ابراهیمی و مجتبی گلیج در وزن ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم طلا گرفتند. امیرحسین حسینی و احمد بذری در اوزان ۷۰ و ۸۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و امیرحسین مقصودی، مصطفی حسین خانی، علی سوادکوهی و پرویز هادی هم در اوزان ۶۵، ۷۴، ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز بسنده کردند. ضمن اینکه تیم ایران در نهایت با کسب ۱۶۸ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد تیم‌های هند و قزاقستان به ترتیب با ۱۵۹ و ۱۴۶ امتیاز عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

در همین راستا غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا گفت: قبل از مسابقات هم گفته بودم سعی داریم به تمامی کشتی‌گیران برتر جام تختی بودند میدان دهیم. ما باید آینده را بدست آوریم. در نتیجه قرار نیست تمامی نفرات اول و اصلی خودمان را در تورنمنت های مختلف از جمله قهرمانی آسیا و حتی جام جهانی شرکت دهیم. ما با آوردن جوانان آینده دار و باانگیزه به میدان می توانیم تیم مطمئن و قدرتمندی را بسازیم و به آینده امیدوارتر باشیم.

وی افزود: تمام سعی و تلاش ما بر آن است که کشتی به شرایط بهتری برسد و ما در اوزان دهگانه شاهد حضور پشتوانه‌های بیشتر و توانمندتری باشیم. به همین دلیل هدف ما هم از حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا نیز این بود . البته در نظر داشتیم شناخت بهتر و بیشتری از اوزان المپیکی هم بدست آوریم و برنامه ها یمان را دقیق تر از قبل ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص سطح پیکارهای قهرمانی آسیا هم گفت: سطح این دوره از مسابقات واقعا بالا بود. البته من قبل از مسابقات هم به این موضوع اشاره کرده بودم. تیم های ازبکستان، قزاقستان، ژاپن، قرقیزستان و هندوستان با تمام توان در مسابقات حضور داشتند و کار برای ما بسیار سخت شده بود.

محمدی در پایان گفت: شما اگر به تقسیم بندی مدالها به ویژه مدالهای طلا هم دقت کنید کاملا مشخص است که مدال‌ها بطور مساوی بین مدعیان تقسیم شده است. در نهایت می توان ادعا کرد سطح این دوره از رقابتها از لحاظ کمی و کیفی در حد و اندازه بسیار بالایی بود.

نظر شما