شناسهٔ خبر: 38437659 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگاهی به عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی کاپ آسیا / کارنامه عالی آسمان خراشان برابر حریفان

تیم ملی بسکتبال کشورمان توانست در پنجره نخست انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا به ۲ برد ارزشمند دست یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی بسکتبال کشورمان در پنجره نخست رقابت‌های انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا موفق شد سوریه و قطر را شکست دهد تا با اندوخته کافی به رقابت‌های پیش رو و از جمله اردو‌های آماده‌سازی برای المپیک قدم بردارد.

آسمان خراشان ایران موفق شدند در نخستین بازی تیم ملی بسکتبال سوریه را با نتیجه ۹۴ - ۴۸ شکست دهند تا آغازی مقتدرانه در این رقابت‌ها داشته باشند آن‌ها در دومین دیدارشان هم با قطر رو به رو  شدند و در این بازی هم با نتیجه ۹۵ - ۵۲ برنده شدند، تیم ملی بسکتبال کشورمان باید در پنجره دوم این رقابت‌ها که در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود به مصاف حریفانش از جمله عربستان برود.

نگاهی به عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی کاپ آسیا / کارنامه عالی آسمان خراشان برابر حریفان

حضور در اردوی آماده سازی پیش از این رقابت‌ها و انجام دو بازی برای تیم ملی اولین اقدام تیم ملی بسکتبال پس از رقابت‌های جام جهانی و انتخابی المپیک بود، حالا قرار است رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور تا اردیبهشت ۹۹ پیگیری شود و پس از آن ملی‌پوشان بسکتبال مرتبه دیگر دور هم جمع شوند تا مهیای حضور مقتدرانه در رقابت‌های المپیک شوند.

تیم ملی کشورمان این روز‌ها در جایگاه نخست آسیا قرار دارد و تنها تیم آسیایی به غیر از ژاپن میزبان المپیک بوده است که توانست سهمیه این رقابت‌ها را کسب کند، شاگردان شاهین طبع برای کسب این سهمیه بازی‌های سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتند و در رقابت‌های جام‌جهانی کار بسیار سختی داشتند. آن‌ها در گام نخست به مصاف پورتوریکو رفتند و با نتیجه‌ای نزدیک بازی را واگذار کردند، دیدار مقابل تونس هم برای تیم ملی بسکتبال کشورمان خوب دنبال نشد و آسمان خراشان در این بازی هم باختند، سومین بازی، اما برابر تیم ملی قدرتمند اسپانیا بود که اتفاقاً در رقابت‌های جام‌جهانی  به قهرمانی رسید،   آسمان خراشان در این دیدار نمایش بی‌نظیری داشتند و اگرچه بازی را با نتیجه نزدیک واگذار کردند، اما توانستند توانایی‌های خودشان را به رخ حریف بکشند.

نگاهی به عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی کاپ آسیا / کارنامه عالی آسمان خراشان برابر حریفان

تیم ملی بسکتبال پس از آن موفق شد با ۲ پیروزی برابر تیم‌های فیلیپین و آنگولا بهترین عملکرد را در میان تیم‌های آسیایی حاضر در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین داشته باشد سهمیه المپیک را کسب کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این روز‌ها شرایط خوب لیگ برتر بسکتبال و فشردگی بازی‌های آن کمک کرده تا بازیکنان ملی‌پوش در شرایط آمادگی بالایی به سر ببرند، تیم ملی بسکتبال ایران پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در اردیبهشت سال جاری تقریباً از اوایل خرداد کارش را آغاز می‌کند احتمالاً ملی پوشان برای آمادگی هرچه بهتر به چند اردو و تورنومنت خارجی هم بروند،   تاکنون عنوان شده که تیم ملی بسکتبال کشورمان از کشور‌های ارمنستان، ژاپن، چین و کانادا دعوتنامه دریافت کرده است و باید دید در ادامه راه چه سرنوشتی در انتظار تیم ملی است.

آسمان خراشان پیش از این و در سال‌های گذشته ۲ مرتبه توانستند در رقابت‌های المپیک حاضر شوند، اما هیچ گاه نتوانستند عملکرد درخشانی در این رقابت‌ها داشته باشند، بدون شک پتانسیل بسکتبال ایران به قدری بالاست که این روز‌ها کشور‌هایی نظیر ژاپن، چین و کره جنوبی با سرمایه گذاری‌های هنگفت هم نتوانستند جایگاه کشورمان را بگیرند و به صدر قاره کهن برسند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان قطعاً در صورتی که  تدارکات مناسب و خوبی داشته باشد می‌تواند در رقابت‌های المپیک بدرخشد، هدف گذاری برای رقابت‌های المپیک حضور در جمع ۸ تیم پایانی است، این کار یعنی آنکه تیم ملی بسکتبال ایران باید در دور گروهی این رقابت‌ها و در ۵ دیداری که با حریفان قدرتمند از سراسر جهان برگزار می‌کند حداقل در ۲ دیدار برنده باشد.

تفاوت فاحش رقابت‌های جام‌جهانی و رقابت‌های المپیک در آن است که در یکی از آوردگاه‌های جهان یعنی جام جهانی ۳۲ تیم حاضرند، اما در بزرگترین آوردگاه جهانی یعنی المپیک ۱۲ تیم برتر جهان وجود دارد. همواره حضور در رقابت‌های المپیک برای همه کشور‌ها و تیم‌های مختلف بسیار خاص بوده است و  آن‌ها نه تنها با صد درصد توانشان پا به این رقابت‌ها گل می‌گذارد.

نگاهی به عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی کاپ آسیا / کارنامه عالی آسمان خراشان برابر حریفان

دوره نسل طلایی بسکتبال ایران هنوز به پایان نرسیده است و بازیکنانی نظیر حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی همچنان در تیم ملی حضور دارند بازیکنانی که می‌توانند کمک شایانی به آسمان خراشان داشته باشند و قطعاً اگر تدارکات مناسبی در نظر گرفته شود آن‌ها با توانایی بالایی که دارند در رقابت‌های المپیک هم می‌درخشند و خاطره سازی می‌کنند.

آسمان خراشان پس از رقابت‌های لیگ دیگر تورنمنتی ندارند و باید تا پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا منتظر بمانند، تیم ملی ایران در آخرین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا توانست عنوان نایب‌قهرمانی  را کسب کند و حالا هم یکی از مدعیان بزرگ قاره کهن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما