شناسهٔ خبر: 38435916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وجود ۴۸ دفتر خدمات گردشگری در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان از وجود ۴۸ دفتر خدمات گردشگری در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حمید اسکندری معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان گفت: ۴۸ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان وجود دارد که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سفر‌های گروهی در سطح استان، کشور و خارج از کشور انجام می‌دهند.

او با اشاره به وجود ۱۲ مسیر گردشگری در گذشته علاوه بر این هشت مسیر جدید، افزود: مسیر‌های گردشگری در استان کردستان از جذابیت‌های منحصر بفردی مانند طبیعت بکر، معماری سنتی روستا‌های مسیر، غذا‌های محلی، فرهنگ، آداب و رسوم متفاوت و مهمان نوازی ساکنان این مسیر‌ها برخوردار است.

اسکندری با بیان اینکه مسیر‌های گردشگری توان جذب گردشگران و علاقه‌مندان به استان را فراهم می‌سازد، تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های لازم در این مسیر‌ها نیاز به همکاری ارگان‌ها و نهادی ذی ربط و سرمایه‌گذاران هستیم.

او افزود: هشت مسیر گردشگری شامل سه محور ژاوه رود در سنندج، مسیر سارال در دیواندره، مسیر هورامان به شاهو، مسیر دشت خیاران در مریوان، مسیر جنگلی تاج وان در بانه، مسیر کولیژ به دله است که نقش بخش خصوصی از جمله آژانس‌های طبیعت‌گردی استان را نباید در شناسایی این مسیر‌های جدید نادیده گرفت.

انتهای پیام/ع

نظر شما