شناسهٔ خبر: 38435673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازگشت همیشگی به سرزمین مادری

انتقال قطعی پیکره سنگی سردار ساسانی از مازندران به استان گلستان

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از انتقال قطعی پیکره سنگی سردار ساسانی از استان مازندران به گلستان با موافقت وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، «احمد تجری» امروز یکشنبه(۴ اسفند) با اعلام این خبر اظهار کرد: پیکره سنگی سردار ساسانی که  سال جاری در موزه باستان‌شناسی گرگان رونمایی شد، با موافقت وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و با همکاری میراث‌ فرهنگی استان مازندران برای همیشه به استان گلستان و سرزمین مادری خود منتقل شد.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: پیکره سنگی سردار ساسانی پس از وقوع سیل در اوایل دهه 60 خورشیدی، توسط مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در جنگل النگدره گرگان شناسایی و ضبط شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این اثر پس از کشف در زمانی که هنوز استان گلستان از مازندران جدا نشده بود، به موزه بابل منتقل شد که با تلاش اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گلستان، این پیکره برای نمایش به مدت یک ماه به گرگان بازگشت و 9 مهر سال جاری در آیینی در موزه باستان‌ شناسی گرگان از آن رونمایی شد و در این مدت با استقبال چشمگیر هم استانی‌ها و مسافران و گردشگران همراه بود.

 

تجری گفت: پس از رایزنی‌ ها و تعاملات صورت گرفته با استان مازندران و همچنین با موافقت دکتر علی‌ اصغر مونسان وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این اثر تاریخی برای همیشه در گلستان باقی‌ مانده و در موزه باستان‌ شناسی گرگان نگهداری خواهد شد.

 

در این توافق مقررشده است تا در چوبی متعلق به استان مازندران که در گلستان نگهداری می‌شود به استان مازندران منتقل شود.


علاقه‌ مندان می‌ توانند برای مشاهده این پیکره سنگی همه روزه از ساعت 9 الی 17 به موزه باستان‌ شناسی گرگان مراجعه  کنند.

پایان پیام/ 695

نظر شما