شناسهٔ خبر: 38434497 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌امارات پس از 9 ماه غیبت آفتابی شد

رسانه‌های امارات برای نخستین بار پس از 9 ماه تصاویری کوتاه از رئیس‌امارات را نشان دادند. رئیس‌امارات به شدت بیمار است.

صاحب‌خبر -




«خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس‌امارات در چند سال اخیر به دلیل بیماری به ندرت در انظار عمومی آشکار شده است. در این مدت نیز «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی زمام این کشور را در دست گرفته و در واقع حاکم واقعی بوده است. حالا «خلیفه بن زاید» پس از 9 ماه دیگر دیده شده است. خبرگزاری اماراتی «وام» ویدیویی کوتاه از رئیس‌امارات بعد از غیبت ۹ ماهه منتشر کرده است.
 به گزارش ایسنا، در این تصاویر گویا «خلیفه بن زاید آل نهیان»، اقدام به گشت‌زنی در جنگل محافظت شده «غناظة» به همراه محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، طحنون بن محمد آل نهیان، نماینده حاکم منطقه العین و منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست‌وزیردر امور ریاستی کرده است.
البته ویدیوی پخش شده توسط خبرگزاری رسمی امارات، خلیفه بن زاید را نشسته بدون اینکه حرکتی داشته باشد، نشان می‌دهد! امارات بعضا اخباری از سفر ویژه‌ رئیسش به خارج از کشور بدون اعلام مقصد و اهداف سفر یا تصاویری از او در جریان خروج یا ورود منتشر می‌کند. رئیس‌۷۰ ساله امارات از زمان وخامت حالش بعد از سکته‌ای که در سال ۲۰۱۴ کرد هیچ فعالیت رسمی علنی نداشته و فقط گهگاهی در برابر چشم‌ها حاضر می‌شود.
آخرین حضور رسمی رئیس‌امارات سال گذشته میلادی در جریان استقبال از اعضای شورای عالی فدرال حاکمان امارات بود. رئیس‌امارات در کاخ ریاستی خود در البطین در ابوظبی از حاکمان استقبال کرد.    خلیفه بن زاید از سال ۲۰۰۴ ریاست امارات را در دست دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما