شناسهٔ خبر: 38434351 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش ایران

صاحب‌خبر -


*سیدرضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک در حکمی رضا قراخانلو را به عنوان رئیس‌آکادمی ملی المپیک منصوب کرد.قراخانلو آذرماه امسال پس از 21 ماه خدمت به دلیل برخی مشکلات و موانع قانونی از ریاست آکادمی ملی المپیک کنار رفته بود که پس از رفع ایرادات قانونی مجددا منصوب شد.پیش از این شمس الدین تقوی به عنوان سرپرست در آکادمی ملی المپیک خدمت می‌کرد.
*تیم ملی کاراته ایران که قرار بود بامداد چهارشنبه عازم اتریش شود به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا و امکان بوجود آمدن مشکل در اعزام ملی‌پوشان به لیگ جهانی، تصمیم گرفته شد چند روز زودتر عازم محل برگزاری رقابت‌ها شود.بر این اساس سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی سمانه خوشقدم(سرمربی)، ذبیح اله پورشیب و سجاد گنج زاده ساعت ۶ صبح دیروز عازم اتریش شد و فاطمه صادقی(کاتا)، بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری، طراوت خاکسار، سیدشهرام هروی(سرمربی) و جواد سلیمی، رئیس‌کمیته داوران کشورمان و عضو شورای داوری فدراسیون جهانی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر دیروز تهران را به مقصد عازم سالزبورگ ترک کردند. سومین مرحله لیگ برتر کاراته از روز جمعه ۹ اسفندماه تا ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.
*تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران دیروز با شکست برابر آلمان از صعود به مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی لهستان بازماند. دیدار تیم‌های ملی شمشیربازی ایران و آلمان در جدول هشت تیمی جام جهانی لهستان دیروز در ورشو برگزار شد. در این دیدار تیم ایران با نتیجه ۴۵ به ۳۵ متحمل شکست شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی ایران دیدارهای خود را برای کسب جایگاه پنجم تا هشتم جام جهانی لهستان ادامه می‌دهد. در این مرحله تیم ایران ابتدا به مصاف چین می‌رود.
* دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و قطر در چارچوب پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا دیروز در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد و طی آن تیم ملی ایران با نتیجه ۹۵ بر ۵۲ برابر حریف خود به برتری دست یافت. با تصمیم مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی، تیم‌ ملی ایران با ترکیب حامد حدادی، محمد حسن‌زاده، محمد جمشیدی، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی بازی را آغاز کرد.بسکتبالیست‌های ایران بازی نخست خود در پنجره اول را هم با حساب ۹۴- ۴۸ مقابل سوریه پیروز شدند.دیدارهای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا آذر سال آینده برگزار می‌شود.

نظر شما