شناسهٔ خبر: 38427372 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آمادگی مساجد البرز برای میزبانی از معتکفین

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ مسجد در سطح استان آمادگی خود را برای میزبانی از معتکفین اعلام کرده‌اند، گفت: ثبت‌نام برای حضور در این مراسم معنوی، از ۱۳ اسفند آغاز و تا ۱۶ اسفند ماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: انجام اعتکاف به روزهای خاصی از سال مقید نیست و هر زمانی می‌توان آن را بجا آورد اما در منابع دینی ثواب خاصی برای معتکف شدن در ۱۳ تا ۱۵ رجب (ایام البیض) ذکر شده است.

وی با بیان اینکه معتکفین از شامگاه ۱۷ اسفند ماه وارد مسجد شده و ۲۰ اسفند پس از سه روز اعتکاف، مساجد را ترک خواهند گفت، عنوان کرد: ثبت‌نام در مراسم اعتکاف سال ۹۸ طی چهار روز انجام می‌شود.ا

ین مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در این مراسم معنوی، از ۱۳ اسفند آغاز و تا ۱۶ اسفند ماه ادامه دارد، گفت: ثبت‌نام، به صورت حضوری درسطح مساجد جامع شهرستان‌ها، روستا‌ها و بخش‌ها صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه ثبت‌نام اعتکاف در البرز ۵۰ هزار تومان است، گفت: تاکنون ۱۰۰ مسجد در سطح استان آمادگی خود را برای میزبانی از معتکفین اعلام کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام اشاره کرد و گفت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و مسائل بصیرت‌افزایی، سبک زندگی اسلامی، دشمن‌شناسی، حرکت به سوی حکومت مهدوی و پاسخ به شبهات نیز از برنامه‌های در نظر گرفته شده‌ برای معتکفین است.

ولایی‌برحق عنوان کرد: برگزاری تلاوت‌های جمعی قرآن‌کریم، ختم صلوات، قرائت مناجات حضرت علی(ع) و زیارت عاشورا، ویژه برنامه میلاد حضرت علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س)، برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوعات مختلف و ...از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی است.

نظر شما